Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej i profilaktyczno resocjalizacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-MPWW-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej i profilaktyczno resocjalizacyjnej |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | przekazanie wiedzy z zakresu metod i technik oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych rozwinięcie problematyki oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach wolnościowych rozwinięcie umiejętności zastosowania wybranych form i metod pracy z osobami, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej wyrobienie umiejętności prowadzenia oddziaływań resocjalizacyjnych z zakresu twórczej resocjalizacji rozwinięcie wrażliwości na potrzeby i problemy drugiego człowieka oraz stosowanie zasad etyki zawodowej rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Literatura: |
1) Cz.Czapów, Wychowanie resocjalizujące, Warszawa 1978. 2) S.Górski , Metodyka resocjalizacji, Warszawa 1985 3) M.Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2006. 4) E.J.Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2003 5) Z.Ostrihańska, A.Greczuszkin, Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, Lublin 2000. 6) E.Bieńkowska, Poradnik mediatora, Warszawa 1999. 7) J.Jagieła, Socjoterapia w szkole, Kraków 2007 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, a w szczególności działalności resocjalizacyjnej ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metody potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, w szczególności z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia: Wykład i konwersatorium, Metoda projektu, praca w grupach Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia: wejściówka, zadanie praktyczne podczas konwersatorium, zaliczenie końcowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.