Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie wizerunku i etyka w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-KW-5ZK-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreowanie wizerunku i etyka w biznesie
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

zapoznanie studentów z zagadnieniem kreowania wizerunku i etyki biznesu

zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z budowaniem wizerunku i etyki biznesu

rozwinięcie umiejętności związanych z kreowaniem wizerunku

przedstawienie roli i znaczenia wizerunku na współczesnym rynku pracy

zapoznanie z narzędziami budowania wizerunku

zdobycie wiedzy z zakresu podstawowych zasad etyki i savoir viveru w biznesie

przedstawienie idei Corporate Social Responsability(CSR) i Employer Brandingu


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca z tekstem

Metoda analizy przypadków

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda ćwiczeniowa

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach



Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

2

Literatura:

Brzozowski M.A., Sztuka bycia i obycia, Warszawa 2017

Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańska 2004

Clark D., Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę, Gliwice 2014

Collins A., Język ciała gestów i zachowań, Warszawa 2003

Denny R., Sztuka mówienia i porozumiewania się kluczem do sukcesu w pracy. Co i jak mówić i pisać by być wysłuchanym, zrozumianym i szanowanym, Warszawa 2002

Gasparski W., (red), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Warszawa 2013

Iwaszkiewicz M., Szkoła dobrych manier profesora Michała Iwaszkiewicza, Poznań 2010

Kamińska -Radomska I., Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce, Warszawa 2015

Kamińska -Radomska I., Kultura biznesu. Normy i Formy, Warszawa 2017

Kamińska-Radmoska I. Tanter A., Dress code dla kobiet. Zasady dobrego stylu i wizerunku, Warszawa 2016

Kowalska K., Łakoma A., Szymoniuk B., Wizerunek biznesowy, Lublin 2011

Łoszewski K., Dress code. Tajemnice meskiej elegancji, Olszanica 2014

Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Między tradycją a nowoczesnością, Warszawa 2015

Pease A., Pease B., Mowa ciała, Poznań

Publikacja PARP, Kultura biznesu czyli biznesowy savoir vivr'e, Warszawa 2014

Schneider-Flaig S., Zachowuj się. W towarzystwie, w pracy, za granicą, Konstancin Jeziorna 2017

Sułkowski Ł., Ignatowski G., Etyka w służbie biznesu, Łódź 2013

Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1996

Wrona R., Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek, Warszawa 2017

Efekty uczenia się:

posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami związanymi z kreowaniem wizerunku,

potrafi zaplanować strategie budowania wizerunku (personal branding)

potrafi zdiagnozować błędy w procesie budowania wizerunku

potrafi interpretować zachowania pozawerbalne

stosuje podstawowe zasady etyki biznesowej w pracy zawodowej

potrafi posługiwać się narzędziami kreowania wizerunku

stosuje podstawowe zasady savoir vivre

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)