Język niemiecki - sprawności zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-JNSZ-25-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki - sprawności zintegrowane |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Edukacja Elementarna i język niemiecki |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwijanie umiejętności mówienia i komunikowania się w j. niemieckim Kształtowanie umiejętności pisania tekstów w języku niemieckim Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem w j. niemieckim Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego w j. niemieckim Poszerzanie zasobu słownictwa Kształtowanie umiejętności pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Rozwijanie kompetencji komunikacjyjnej w języku niemieckim |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane, studenci pracują nad rozwijaniem kompetencji językowych pracując z tekstami o różnorodnej tematyce rozszerzając przy tym słownictwo, ćwiczą strukturę wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprzez nagrania zaznajamiają się ze specyfiką języka mówionego, poszerzają umiejętności gramatyczne oraz doskonalą wymowę |
Literatura: |
Stanisław Bęza „Repetytorium języka niemieckiego” PWN Warszawa 1998 Dreyer – Schmidt, „Lehr – und Übungsbuch der deutsche Grammatik” Verlag für Deutsch, Ismaning 2001 Norbert Morciniec, Stanisław Prędota “Podręcznik wymowy niemieckiej” PWN Warszawa 1994 Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, „Aspekte” Langenscheidt, Berlin 2010 Giorgio Motta “Grammatik direkt” LektorKlett, Poznań 2008 dodatkowe materiały własne |
Efekty uczenia się: |
Po skończeniu cyklu student jest zdolny do komunikowania się w j. niemieckim; uzyskuje i udziela informacji, relacjonuje wydarzenia, negocjuje, opisuje ludzi i zjawiska Wyraża opinie, argumentuje, bierze udział w dyskusji, Potrafi pisać różne rodzaje tekstów w j. niemieckim; stosuje odpowiedni rejestr i słownictwo, słucha ze zrozumieniem różne rodzaje tekstów, Zna i prawidłowo stosuje słownictwo z zakresu różnorodnych kręgów tematycznych.Potrafi skorygować własne i cudze błędy w wypowiedziach ustnych i pisemnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie formujące:test pisemny, odpowiedź ustna Ocenianie podsumowujące; test zaliczeniowy,egzamin 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.