Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-JNSZ-25-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Edukacja Elementarna i język niemiecki

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Rozwijanie umiejętności mówienia i komunikowania się w j. niemieckim

Kształtowanie umiejętności pisania tekstów w języku niemieckim

Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem w j. niemieckim

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego w j. niemieckim

Poszerzanie zasobu słownictwa

Kształtowanie umiejętności pracy w grupie

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Skrócony opis:

Rozwijanie kompetencji komunikacjyjnej w języku niemieckim

Pełny opis:

W ramach przedmiotu: Język niemiecki - sprawności zintegrowane, studenci pracują nad rozwijaniem kompetencji językowych pracując z tekstami o różnorodnej tematyce rozszerzając przy tym słownictwo, ćwiczą strukturę wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprzez nagrania zaznajamiają się ze specyfiką języka mówionego, poszerzają umiejętności gramatyczne oraz doskonalą wymowę

Literatura:

Stanisław Bęza „Repetytorium języka niemieckiego” PWN Warszawa 1998

Dreyer – Schmidt, „Lehr – und Übungsbuch der deutsche Grammatik” Verlag für Deutsch, Ismaning 2001

Norbert Morciniec, Stanisław Prędota “Podręcznik wymowy niemieckiej” PWN Warszawa 1994

Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, „Aspekte” Langenscheidt, Berlin 2010

Giorgio Motta “Grammatik direkt” LektorKlett, Poznań 2008

dodatkowe materiały własne

Efekty uczenia się:

Po skończeniu cyklu student jest zdolny do komunikowania się w j. niemieckim; uzyskuje i udziela informacji, relacjonuje wydarzenia, negocjuje, opisuje ludzi i zjawiska

Wyraża opinie, argumentuje, bierze udział w dyskusji,

Potrafi pisać różne rodzaje tekstów w j. niemieckim; stosuje odpowiedni rejestr i słownictwo, słucha ze zrozumieniem różne rodzaje tekstów,

Zna i prawidłowo stosuje słownictwo z zakresu różnorodnych kręgów tematycznych.Potrafi skorygować własne i cudze błędy w wypowiedziach ustnych i pisemnych

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie formujące:test pisemny, odpowiedź ustna

Ocenianie podsumowujące; test zaliczeniowy,egzamin

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)