Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - sprawności zintegrowane

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-JASZ-25-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski - sprawności zintegrowane
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Wydział Studiów Edukacyjnych - Pedagogika - Edukacja Elementarna i Język Angielski

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Przygotowanie studentów do pracy nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu i nauczaniu wczesnoszkolnym poprzez rozwijanie podstawowych umiejętności językowych: czytania, słuchania i mówienia. Nabywanie i aktywizowanie słownictwa na poziomie średnio-zaawansowanym do zaawansowanego, pozwalające na precyzyjną wypowiedź mówiącego i w miarę płynne i spontaniczne porozumiewanie się z rodzimym użytkownikiem języka na tematy życia codziennego i tematy związane z edukacją, szkołą i wychowaniem. Student kończący kurs osiąga umiejętności językowe na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

W ramach kształcenia umiejętności językowych studenci uczą się sprawnego korzystania z materiałów dydaktycznych w języku angielskim, uczą się rozumieć proste teksty akademickie z dziedziny edukacji czy psychologii oraz przekazać informacje w nich zawarte, a także odnieść się do nich w sposób krytyczny.

Studenci uczą się również prowadzić dyskusję w obcym języku, argumentować, poprawiać błędy swoje i innych, podać instrukcje jak wykonać jakąś czynność (np. zagrać w grę). Studenci nabywają umiejętności wyjaśniania słów w języku angielskim, aby unikać używania języka polskiego w trakcie uczenia.

Studenci uczą się również rozumieć proste prezentacje lub wykłady akademickie, rozumieć główne myśli w nich zawarte, argumenty mówiących oraz formułować pytania wyjaśniające ewentualne wątpliwości. Uczą się rozmieć programy lub audycje radiowe i internetowe na znane sobie tematy, co może stanowić podstawy dla dalszego samokształcenia językowego.

Celem kształcenia jest bowiem również uświadomienie studentom potrzeby uczenia się przez całe życie, wartości własnej pracy i konieczności rozwijania umiejętności pracy zespołowej.


Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student zna język angielski na poziomie co najmniej B1 ESOKJ, potrafi współpracować w grupie rówieśniczej, zna podstawowe strategie uczenia się języków obcych. Chętnie rozwija dalsze umiejętności językowe i widzi potrzebę ich nabywania.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Student otrzymuje na pierwszych zajęciach spis przerabianych tematów, obowiązujących podręczników i innych materiałów. Lista materiałów znajduje się również w USOS-ie przy opisie przedmiotów i zostaje wysłana studentom na adres mailowy.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje).

Skrócony opis:

Zajęcia zintegrowane zajmują się rozwijaniem sprawności mówienia, czytania i słuchania w języku angielskim oraz poszerzaniem słownictwa na poziomie średnio-zaawansowanym prowadzącym do osiągnięcia poziomu B2.

Pełny opis:

Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez:

- powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią .

- trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi .

- trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich.

- ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp.

- opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego.

- opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych.

Literatura:

Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015

McCarthy, M. & F.O’Dell. “English Vocabulary in Use” – upper-intermediate, CUP

Vince, M. with P.Emmerson. “First Certificate Language Practice”, Macmillan

Efekty uczenia się:

Student wykazuje się znajomością języka angielskiego na poziomie min.B2 (lub B2+) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: „rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeżeli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi dotyczące wielu tematów oraz wyrażać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji” (ESOKJ). Student zna różnorodne strategie konieczne do poszerzania swojej wiedzy językowej, rozumie konieczność ustawicznego uczenia się i samodzielnej pracy nad językiem.

Metody i kryteria oceniania:

Testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi,

Kryteria oceniania:

5 znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje

4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje

4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje

3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami

2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)