Język angielski - sprawności zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-JASZ-25-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - sprawności zintegrowane |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Wydział Studiów Edukacyjnych - Pedagogika - Edukacja Elementarna i Język Angielski |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przygotowanie studentów do pracy nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu i nauczaniu wczesnoszkolnym poprzez rozwijanie podstawowych umiejętności językowych: czytania, słuchania i mówienia. Nabywanie i aktywizowanie słownictwa na poziomie średnio-zaawansowanym do zaawansowanego, pozwalające na precyzyjną wypowiedź mówiącego i w miarę płynne i spontaniczne porozumiewanie się z rodzimym użytkownikiem języka na tematy życia codziennego i tematy związane z edukacją, szkołą i wychowaniem. Student kończący kurs osiąga umiejętności językowe na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. W ramach kształcenia umiejętności językowych studenci uczą się sprawnego korzystania z materiałów dydaktycznych w języku angielskim, uczą się rozumieć proste teksty akademickie z dziedziny edukacji czy psychologii oraz przekazać informacje w nich zawarte, a także odnieść się do nich w sposób krytyczny. Studenci uczą się również prowadzić dyskusję w obcym języku, argumentować, poprawiać błędy swoje i innych, podać instrukcje jak wykonać jakąś czynność (np. zagrać w grę). Studenci nabywają umiejętności wyjaśniania słów w języku angielskim, aby unikać używania języka polskiego w trakcie uczenia. Studenci uczą się również rozumieć proste prezentacje lub wykłady akademickie, rozumieć główne myśli w nich zawarte, argumenty mówiących oraz formułować pytania wyjaśniające ewentualne wątpliwości. Uczą się rozmieć programy lub audycje radiowe i internetowe na znane sobie tematy, co może stanowić podstawy dla dalszego samokształcenia językowego. Celem kształcenia jest bowiem również uświadomienie studentom potrzeby uczenia się przez całe życie, wartości własnej pracy i konieczności rozwijania umiejętności pracy zespołowej. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student zna język angielski na poziomie co najmniej B1 ESOKJ, potrafi współpracować w grupie rówieśniczej, zna podstawowe strategie uczenia się języków obcych. Chętnie rozwija dalsze umiejętności językowe i widzi potrzebę ich nabywania. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Student otrzymuje na pierwszych zajęciach spis przerabianych tematów, obowiązujących podręczników i innych materiałów. Lista materiałów znajduje się również w USOS-ie przy opisie przedmiotów i zostaje wysłana studentom na adres mailowy. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Czytanie i wyjaśnianie tekstów, warsztaty, prezentacje, dyskusje, ćwiczenia praktyczne (konwersacje, dyskusje). |
Skrócony opis: |
Zajęcia zintegrowane zajmują się rozwijaniem sprawności mówienia, czytania i słuchania w języku angielskim oraz poszerzaniem słownictwa na poziomie średnio-zaawansowanym prowadzącym do osiągnięcia poziomu B2. |
Pełny opis: |
Zajęcia są poświęcone rozwijaniu szeroko pojętych umiejętności językowych poprzez: - powtarzanie i poszerzanie znajomości słownictwa niezbędnego do wyrażania różnorodnych treści i opinii dotyczących życia codziennego (zainteresowania, ważne wydarzenia, opisy, cechy charakteru, uczucia, praca itd.) oraz tematów związanych z edukacją i psychologią . - trening strategii efektywnego słuchania – zrozumieniu ogólnego sensu wypowiedzi, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, robienia krótkich notatek umożliwiających odtworzenie najważniejszych elementów słyszanej wypowiedzi . - trening strategii efektywnego czytania – zrozumieniu ogólnego sensu tekstu, wychwytywaniu potrzebnych szczegółów, domyślaniu się znaczenia nieznanych słów, streszczania i przekazywania najistotniejszych treści oraz krytycznego odnoszenia się do nich. - ćwiczenie strategii komunikacyjnych np. negocjowanie znaczenia czy wyrażanie prośby o powtórzenie, ćwiczenie wyrażania różnorodnych funkcji językowych np. prośby, zgody, opisu, opinii, argumentowanie, pytania o pozwolenie, skargi, itp. - opanowanie słownictwa i wyrażeń językowych potrzebnych nauczycielowi języka obcego do efektywnego funkcjonowania w klasie, zarządzanie procesem uczenia się swoich podopiecznych bez konieczności używania języka ojczystego. - opanowanie słownictwa związanego z bezpośrednim środowiskiem dziecka, jego rozwojem oraz procesami uczenia się, różnymi modelami edukacji językowej oraz dydaktyką języków obcych. |
Literatura: |
Eales, F., & S.Oakes. ”Speakout 2nd edition – upper intermediate” + Workbook on-line, Pearson, 2015 McCarthy, M. & F.O’Dell. “English Vocabulary in Use” – upper-intermediate, CUP Vince, M. with P.Emmerson. “First Certificate Language Practice”, Macmillan |
Efekty uczenia się: |
Student wykazuje się znajomością języka angielskiego na poziomie min.B2 (lub B2+) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: „rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeżeli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi dotyczące wielu tematów oraz wyrażać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji” (ESOKJ). Student zna różnorodne strategie konieczne do poszerzania swojej wiedzy językowej, rozumie konieczność ustawicznego uczenia się i samodzielnej pracy nad językiem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Testy, kartkówki, ustne prezentacje, dialogi, Kryteria oceniania: 5 znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje 4,5 bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje 4 dobra wiedza, umiejętności, kompetencje 3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3 zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje, z licznymi błędami 2 niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.