Seminarium licencjackie językoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SLJ-6LH-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie językoznawcze |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-HiszX |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
12.00
LUB
10.00
LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Cele kształcenia: | • Poszerzenie problematyki zagadnień z wybranych dziedzin językoznawstwa hiszpańskiego oraz dydaktyki języka hiszpańskiego • Przypomnienie zasad merytorycznych, formalnych i technicznych dotyczących pisania pracy licencjackiej. • Doskonalenie umiejętności praktycznej analizy wybranych materiałów źródłowych. • Poszerzenie wiedzy z zakresu konstrukcji pracy, wyboru tematu pracy, stylu i języka pracy naukowej, błędów językowych w naukowym języku hiszpańskim. • Rozwinięcie umiejętności pisania akademickiego, w tym zbierania danych, redagowania not bibliograficznych, pisania referatu. • Dalsze doskonalenie sprawności korzystania ze źródeł z zakresu językoznawstwa i dydaktyki języka hiszpańskiego. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie co najmniej B2. Podstawowa wiedza dotycząca zagadnień językoznawczych i kulturowych obszaru hiszpańskojęzycznego. Podstawowe umiejętności z zakresu pisania akademickiego. Kompetencje stałej aktualizacji wiedzy i otwartości na nowe idee. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) Inne (jakie?) – prezentacje indywidualne poszczególnych rozdziałów pracy |
Literatura: |
‒ ARIZA, M., (1998). El comentario filológico de textos, Arco/Libros, Madrid. ‒ BIELEC, E., J., (2000). Podręcznik pisania prac, Drukarnia Patria, Kraków. ‒ ECO, U., (2006). Cómo se hace una tesis, Gedisa, Barcelona. ‒ CREME, P., (2000). Escribir en la universidad, Gedisa , Barcelona, 2001. ‒ LAPESA, R. (1996). El español moderno y contemporáneo, Gredos, Madrid. . ‒ MAĆKIEWICZ J., (1995). Jak pisać teksty naukowe, UG, Gdańsk. ‒ OLIVER, P., (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków. ‒ PYTKOWSKi W., (1995). Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa. ‒ PUŁŁO, A., (2004). Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Lexis Nexis, Warszawa. ‒ WILCZYŃSKA, W., MICHOŃSKA-STADNIK A., (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce, Avalon, Kraków. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: Rozumie i przedstawia specyfikę badań językoznawczych i/lub w zakresie wybranych zagadnień dydaktycznych Samodzielnie analizuje prace naukowe z wybranej dziedziny językoznawstwa i/lub dydaktyki języka hiszpańskiego. Stosuje określone metody badawcze. Ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej. Zna założenia pisania pracy z dydaktyki językowej. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje odpowiednie do uzyskania tytułu zawodowego licencjat na kierunku filologia w zakresie językoznawstwo hiszpańskie, językoznawstwo porównawcze lub dydaktyka, a w szczególności ma ukończoną pracę licencjacką. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Potrafi wybrać temat, dziedzinę oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu językoznawstwa lub dydaktyki j. hiszpańskiego. Dzięki doświadczeniu nabytym podczas seminarium oraz innych zajęć kierunkowych potrafi zdać egzamin dyplomowy (ustny) z wynikiem pozytywnym. Wie, jak kompletować wybraną bibliografię, zna zasady cytowania, umie redagować noty bibliograficzne. Samodzielnie opracowuje materiały źródłowe. Zna zasady obsługi edytora tekstu Korzysta ze źródeł literaturowych; wie, jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Esej Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) Kryteria: 5,0 – znakomita praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.) 4.5 – bardzo dobra praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.) 4.0 – dobra praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.) 3.5 – zadowalająca praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.), ale ze znacznymi niedociągnięciami merytorycznymi, formalnymi i technicznymi 3.0 – zadowalająca praca licencjacka (wybór tematu, struktura pracy, język pracy, etc.), ale z licznymi błędami merytorycznymi, formalnymi i technicznymi 2.0 – brak napisanej pracy licencjackiej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Raul Fernandez Jodar, Xavier Pascual Lopez, Leonor Sagermann Bustinza, Brygida Sawicka-Stępińska | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Xavier Pascual Lopez, Leonor Sagermann Bustinza, Brygida Sawicka-Stępińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Brygida Sawicka-Stępińska, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Brygida Sawicka-Stępińska, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Brygida Sawicka-Stępińska | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar, Sylwia Mikołajczak, Xavier Pascual Lopez, Brygida Sawicka-Stępińska, Małgorzata Spychała-Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.