Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sprawności komunikacyjne - język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-SKJAwm-14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sprawności komunikacyjne - język angielski
Jednostka: Katedra Ekokomunikacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia - komunikacja wizerunkowo-mediacyjna

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

Zdobycie przez studentów umiejętności komunikowania się ustnego w języku angielskim jako języku transnarodowym o charakterze globalizującym poprzez dalsze rozwijanie własnych zasobów językowych oraz umiejętności zarządzania nimi, tj. korzystania z tychże zasobów w odpowiednich dla danego kontekstu niszach i rejestrach komunikacyjnych i z odpowiednim stopniem sprawności.


Zdobycie przez studentów umiejętności komunikowania się w zakresie różnych form pisanych języka angielskiego jako języka transnarodowego (głównie w komunikacji pisanej typu formalno-zawodowego) poprzez dalsze rozwijanie własnych pisanych zasobów językowych oraz umiejętności zarządzania nimi, tj. korzystania z tychże zasobów w odpowiednich dla danego kontekstu niszach i rejestrach komunikacyjnych i z odpowiednim stopniem sprawności.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Skrócony opis:

Dwuletni kurs rozwijający dalszą kompetencję komunikacyjną w języku angielskim. Metody oceny: projekty indywidualne studentów, egzamin pod koniec każdego roku studiów.

Pełny opis:

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych:

- znajomość języka angielskiego na poziomie licencjatu w zakresie filologii angielskiej (języka angielskiego) lub na poziomie pozwalającym nauczać ten język w szkole podstawowej i gimnazjum.

Opis treści kształcenia:

1. Różne formy komunikacji werbalnej wokalno – słuchowej i graficzno - pisanej

2. Komunikacja werbalno – wokalna i graficzno – pisana w rożnych niszach komunikacyjnych

3. Ustne prezentacje zawodowe

4. Pisane prezentacje zawodowe

5. Określanie kontekstu prezentacji

6. Prowadzenie mediacji i konsultacji

7. Techniki skutecznego słuchania

8. Komunikacja grupowa

9. Komunikacja i kontekst emocjonalny

10. Różne formy komunikacji rytualnej

11. Komunikacja polityczna

12. Parajęzyk

13. Akty kinezjetyczne

14. Akty proksemiczne

15. Rola ubioru w komunikowaniu publicznym.

Literatura:

Andrews, D. 1997. Business communication. Needham Heights, Mass.: Simon and Schuter.

Goodale, M. 2001. Professional presentations: a video based course. Teacher’s guide. Cambridge: Cambridge University Press.

DeVito, J.A. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Pearson Education.

Messing, L.S. i R. Campbell. 1999. Gesture, speech and sign. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

- Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze wokalno - słuchowym (zawodowe prezentacje ustne, negocjacje i konsultacje)

- Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze graficzno – pisanym (zawodowe prezentacje pisemne, negocjacje i konsultacje, referaty)

- Czytać ze zrozumieniem i samodzielnie komentować prace naukowe z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia:

Konwersatorium, konsultacje, projekty własne studentów prezentowane podczas Open Presentation Days.

Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia:

Open Presentation Days, projekty pisane stanowiące część portfolio studenta.

Przykładowe tematy projektów:

- Komunikacja byznesowa

- Komunikacja i środowisko

- Komunikacja polityczna.

Kryteria oceniania:

- aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji)

- oddawanie na czas projektów multimedialnych swojemu tutorowi

- umiejętność zaprezentowania własnego projektu wykonanego w ramach przedmiotu podczas Open Presentation Days (szczegółowe zasady oceniania projektów – w materiałach dla studentów).

Skala ocen:

5,0 – bardzo dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego

4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami

4,0 – dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego

3,5 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego z uwzględnieniem estetycznej strony prezentacji multimedialnej

3,0 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego

2,0 – nieprzygotowanie i niezaprezentowanie projektu multimedialnego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)