Sprawności komunikacyjne - język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SKJAwm-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sprawności komunikacyjne - język angielski |
Jednostka: | Katedra Ekokomunikacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia - komunikacja wizerunkowo-mediacyjna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Zdobycie przez studentów umiejętności komunikowania się ustnego w języku angielskim jako języku transnarodowym o charakterze globalizującym poprzez dalsze rozwijanie własnych zasobów językowych oraz umiejętności zarządzania nimi, tj. korzystania z tychże zasobów w odpowiednich dla danego kontekstu niszach i rejestrach komunikacyjnych i z odpowiednim stopniem sprawności. Zdobycie przez studentów umiejętności komunikowania się w zakresie różnych form pisanych języka angielskiego jako języka transnarodowego (głównie w komunikacji pisanej typu formalno-zawodowego) poprzez dalsze rozwijanie własnych pisanych zasobów językowych oraz umiejętności zarządzania nimi, tj. korzystania z tychże zasobów w odpowiednich dla danego kontekstu niszach i rejestrach komunikacyjnych i z odpowiednim stopniem sprawności. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Dwuletni kurs rozwijający dalszą kompetencję komunikacyjną w języku angielskim. Metody oceny: projekty indywidualne studentów, egzamin pod koniec każdego roku studiów. |
Pełny opis: |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych: - znajomość języka angielskiego na poziomie licencjatu w zakresie filologii angielskiej (języka angielskiego) lub na poziomie pozwalającym nauczać ten język w szkole podstawowej i gimnazjum. Opis treści kształcenia: 1. Różne formy komunikacji werbalnej wokalno – słuchowej i graficzno - pisanej 2. Komunikacja werbalno – wokalna i graficzno – pisana w rożnych niszach komunikacyjnych 3. Ustne prezentacje zawodowe 4. Pisane prezentacje zawodowe 5. Określanie kontekstu prezentacji 6. Prowadzenie mediacji i konsultacji 7. Techniki skutecznego słuchania 8. Komunikacja grupowa 9. Komunikacja i kontekst emocjonalny 10. Różne formy komunikacji rytualnej 11. Komunikacja polityczna 12. Parajęzyk 13. Akty kinezjetyczne 14. Akty proksemiczne 15. Rola ubioru w komunikowaniu publicznym. |
Literatura: |
Andrews, D. 1997. Business communication. Needham Heights, Mass.: Simon and Schuter. Goodale, M. 2001. Professional presentations: a video based course. Teacher’s guide. Cambridge: Cambridge University Press. DeVito, J.A. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Pearson Education. Messing, L.S. i R. Campbell. 1999. Gesture, speech and sign. Oxford: Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze wokalno - słuchowym (zawodowe prezentacje ustne, negocjacje i konsultacje) - Zaplanować i wykonać indywidualne wystąpienia publiczne o charakterze graficzno – pisanym (zawodowe prezentacje pisemne, negocjacje i konsultacje, referaty) - Czytać ze zrozumieniem i samodzielnie komentować prace naukowe z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych efektów kształcenia: Konwersatorium, konsultacje, projekty własne studentów prezentowane podczas Open Presentation Days. Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia: Open Presentation Days, projekty pisane stanowiące część portfolio studenta. Przykładowe tematy projektów: - Komunikacja byznesowa - Komunikacja i środowisko - Komunikacja polityczna. Kryteria oceniania: - aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji) - oddawanie na czas projektów multimedialnych swojemu tutorowi - umiejętność zaprezentowania własnego projektu wykonanego w ramach przedmiotu podczas Open Presentation Days (szczegółowe zasady oceniania projektów – w materiałach dla studentów). Skala ocen: 5,0 – bardzo dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego 4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami 4,0 – dobre przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego 3,5 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego z uwzględnieniem estetycznej strony prezentacji multimedialnej 3,0 – zadowalające przygotowanie i zaprezentowanie projektu multimedialnego 2,0 – nieprzygotowanie i niezaprezentowanie projektu multimedialnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.