Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa Public Relations, aplikowanie, praca w projektach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PZPR-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka zawodowa Public Relations, aplikowanie, praca w projektach
Jednostka: Wydział Neofilologii
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FGRgm
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Zapoznanie z dziedziną zarządzania projektami, podstawowymi pojęciami oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie pracy w projektach

Pozyskanie teoretycznych wiadomości z zakresu pozyskiwania środków na finansowanie projektów z budżetu UE oraz funduszy pozaunijnych

Zapoznanie się z regulaminami konkursów oraz różnymi formularzami wniosków o dofinansowanie

Pozyskanie wiedzy na temat cyklu życia projektu oraz zadań, jakie wiążą się z poszczególnymi fazami oraz rozwinięcie praktycznych umiejętności prowadzenia projektu

Rozwinięcie umiejętności komunikacji w zespole projektowym oraz tworzenia Public Relation wokół projektu.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Pełny opis:

Omówienie rodzajów funduszy dofinansowujących działalność społeczną, kulturalną, edukacyjną dla organizacji pozarządowych; źródła informacji o ogłaszanych konkursach;

Istota i rodzaje projektów; cykl życia projektów; cele projektów;

Pomysł na projekt – ćwiczenia praktyczne: utworzenie zespołów projektowych;

Pomysł na projekt – idea i cele projektu, poszukiwanie źródeł finansowania, przygotowanie aplikacji pod względem formalnym, analiza The call fiche i Guide for Applicants;

Pomysł na projekt – opracowanie projektu pod względem merytorycznym i finansowym w zespołach projektowych: symulacja;

Pomysł na projekt – sterowanie przebiegiem projektu; komunikacja wewnątrz projektu i na zewnątrz (PR): prezentacje zespołów projektowych;

Informatyczne narzędzia zarządzania projektami; narzędzia prowadzenia Public Relations;

Podstawy z zakresu rozliczenia uzyskanego dofinansowania;

Ewaluacja projektu pod względem merytorycznym; raport końcowy: prezentacje zespołów projektowych.

Literatura:

Regularna lektura prasy polskiej i niemieckiej, ew. anglojęzycznej pod kątem tematyki ćwiczeń;

śledzenie witryn internetowych, na których pojawiają się Call for Paper;

Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN 2010;

Wysocki R. K., Efektywne zarządzanie projektami: tradycyjne, zwinne, ekstremalne, Helion 2013;

Witryna Internetowa Komisji Europejskiej;

Fördertöpfe für Vereine, selbsorganisierte Projekte und politische Initiativen, 12. Auflage 2014, Netzwerk e.V. Berlin;

Efekty uczenia się:

Potrafi wymienić instytucje, organizacje i fundusze, z których można pozyskiwać środki na działalność kulturalną;

Zna i rozumie podstawowe metody analizy zadań i interpretacji przepisów, właściwe dla wybranych projektów;

Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów;

Posiada umiejętności przygotowania prezentacji pisemnych i ustnych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych;

Wykazuje świadomość różnorodności kulturowej i postawę otwartości wobec inności, zwłaszcza w kontekście pracy w zespole projektowym;

Potrafi pracować w zespole, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu rzeczowych dyskusji.

Metody i kryteria oceniania:

Wypracowane indywidualnie z każdą grupą (np. spójność projektu, zborność z programem finansowania, wykorzystywanie posiadanej wiedzy i umiejętności w projekcie, narzędzi PR, kreatywność, komunikatywność), ocena zbiorowa dla każdego zespołu projektowego – dyskutowana wspólnie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Antonina Balfanz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Antonina Balfanz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Antonina Balfanz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chełminiak, Olimpia Kozłowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)