Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka I języka specjalności (angielski/niemiecki)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PRNJIZ-16
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka I języka specjalności (angielski/niemiecki)
Jednostka: Instytut Etnolingwistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Kierunek studiów:

etnolingwistyka

Cele kształcenia:

Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe na poziomie średnio-zaawansowanym; po zakończeniu kursu student osiąga poziom biegłości minimum B2+.

Skrócony opis:

Praktyczna nauka języka angielskiego przynajmniej na poziomie średnio-zaawansowanym

Pełny opis:

Materiał leksykalny z rozdziałów 1–12 podręcznika Objective CAE (O'Dell & Broadhead, 2008, Cambridge University Press), z zakresu następującej tematyki: prezentowanie własnej osoby, przeprowadzanie wywiadów, wydawanie instrukcji, formułowanie wiadomości telefonicznych, opisywanie przedmiotów, wygłaszanie oficjalnych przemówień, konstrukcja artykułów prasowych, kompilacja materiałów informacyjnych, wygłaszanie wykładów akademickich, wyrażanie opinii i poglądów.

Zagadnienia gramatyczne objęte rozdziałami 1–12 podręcznika Objective CAE (O'Dell & Broadhead, 2008, Cambridge University Press), obejmujące: konstrukcje warunkowe, przyimki i przysłówki, konstrukcje typu unreal past (wish/if only, it’s time, would rather/sooner), czasowniki modalne, zdania zależne, czasowniki frazowe, relacje przyczynowo-skutkowe, zdania imiesłowowe, czasy teraźniejsze i przeszłe, formy przyszłe, mowę zależną i niezależną czasy przeszłe i czas present perfect

Lektura: wybrane artykuły z stron internetowych czasopism brytyjskich i amerykańskich o tematyce współczesnej

Literatura:

1 O'Dell, F., Broadhead, A. 2008. Objective CAE. Second Edition. Cambridge University Press. (rozdziały 1–12)

2 Vince, M. 2009. FCE Language Practice. Macmillan Education. (wybrane rozdziały z części gramatycznej)

3 Artykuły z stron www czasopism brytyjskich i amerykańskich

Efekty uczenia się:

Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy konkretne i abstrakcyjne

Rozumie dyskusję i inne teksty mówione na tematy konkretne i abstrakcyjne.

Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, również z rodzimym użytkownikiem j. angielskiego.

Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego.

Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową

Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych oraz zaliczenia lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań.

Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.

Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 42 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Wołyński
Prowadzący grup: JOANNA TURKIEWICZ, Robert Wołyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 42 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 42 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)