Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język portugalski III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PORTHISP-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język portugalski III
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język portugalski
Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Osiągnięcie kompetencji językowej na poziomie B1.

Wykształcenie umiejętności komunikacyjnych w zakresie tematów, np.: czas wolny, wakacje, reklama, przedmioty codziennego użytku, tv, kino, teatr, fado, muzyka, wywiady, pogoda, kataklizmy, przesądy, wyżywienie, nałogi, stres, sport.

Nauczenie słownictwa w obrębie omawianych tematów, zamieszczonych w treściach kształcenia. Wprowadzenie wybranych przysłów i idiomów.

Nauczenie rozumienia tekstów oraz odnajdywania konkretnych informacji w tekstach dotyczących obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B1.

Rozwijanie umiejętności tworzenia tekstów pisanych składających się ze złożonych wyrażeń i zdań, w których student wypowiada się na tematy omawiane na zajęciach (informacje prasowe, eseje, recenzje).

Wprowadzenie zagadnień gramatycznych: PPS, Infinitvo Pessoal, PP, Preterito-mais-que-perfeito composto, palavras derivadas, Futuro Imperfeito do Indicativo, Condicional, Discurso Indirecto, Preterito Perfeito Composto do Indicativo

Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie

Rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

TRYB STACJONARNY


TRYB ZDALNY

Zajęcia odbywają się on-line na platformie TEAMS

Pełny opis:

Zagadnienia i słownictwo na poziomie B1 z zakresu następujących tematów: czas wolny, wakacje, reklama, przedmioty codziennego użytku, tv, kino, teatr, fado, muzyka, wywiady, pogoda, kataklizmy, przesądy, wyżywienie, nałogi, stres, sport

Struktury gramatyczne: PPS, Infinitvo Pessoal, PP, Preterito-mais-que-perfeito composto, palavras derivadas, Futuro Imperfeito do Indicativo, Condicional, Discurso Indirecto, Preterito Perfeito Composto do Indicativo

Tematy realioznawcze: Fado, teatro de revista, Lisboa, televisao portuguesa.

Literatura:

1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa 1 i 2, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000,

2/ Ana Tavares, Português XXI 2, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,

3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá continuar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,

4/Oliveira Carla, Gramática aplicada 1 i 2, Texto Editores, Lisboa, 2007,

5/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora

6/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987

7/ Português? Sim, obrigado 2, European Language Institute, Recanati, Itália,1998

8/ Jose Lino, Teresa Brandao Oliveira, Exames de Portugues Caple-UL,LIDEL, Lisboa, 2013

Efekty uczenia się:

posługuje się nabytymi środkami językowymi na poziomie B1 i stopniowo dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji. Umie tworzyć wypowiedzi w obrębie przerabianych tematów.

Rozumie ze słuchu wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B1; np. nagrania z podręcznika.

Stosuje słownictwo z zakresu tematów określonych w treściach kształcenia, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne.

Rozumie teksty pisemne oraz odnajduje w nich konkretne informacje dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B1 ;np. teksty prasowe i informacyjne.Redaguje teksty składające się ze złożonych wyrażeń i zdań, w których student wypowiada się na tematy omawiane na zajęciach

Współpracuje, posiada zdolność pracy w grupie i jej organizacji.

Krytycznie ocenia swoje możliwości w zakresie znajomości języka portugalskiego, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych.

Metody i kryteria oceniania:

TRYB STACJONARNY

1. Praca w czasie zajęć - ocena ciągła

2. Kolokwia

3. Test na koniec semestru

TRYB ZDALNY

Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Zaliczenie przedmiotu będzie hybrydowe: zaliczenie ciągłe (3 testy każdy po 20% oceny końcowej) + test końcowy (40% oceny końcowej)

Terminy zaliczenia: trzy kolokwia w ciągu semestru + test końcowy na ostatnich zajęciach w semestrze zimowym – tryb on-line, TEAMS. Wyniki zostaną podane w USOSie w ciągu max. tygodnia. Informację o wpisaniu ocen do systemu podam na grupowego maila

Prawo do 1 nieobecności nieusprawiedliwionej. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione za pomocą zwolnienia lekarskiego. W przypadkach wyjątkowych student może prosić o możliwość zaliczenia dodatkowej nieobecności – każdy przypadek będzie rozpatrywany oddzielnie. Zgoda na zaliczenie na podstawie wyznaczonej indywidualnej pracy studenta.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Jadwiszczak
Prowadzący grup: Grażyna Jadwiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

60

Pełny opis:

Zagadnienia i słownictwo na poziomie B1 z zakresu następujących tematów: czas wolny, wakacje, reklama, przedmioty codziennego użytku, tv, kino, teatr, fado, muzyka, wywiady, pogoda, kataklizmy, przesądy, wyżywienie, nałogi, stres, sport

Struktury gramatyczne: PPS, Infinitvo Pessoal, PP, Preterito-mais-que-perfeito composto, palavras derivadas, Futuro Imperfeito do Indicativo, Condicional, Discurso Indirecto, Preterito Perfeito Composto do Indicativo

Tematy realioznawcze: Fado, teatro de revista, Lisboa, televisao portuguesa.

Literatura:

1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa 1 i 2, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000,

2/ Ana Tavares, Português XXI 2, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,

3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá continuar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,

4/Oliveira Carla, Gramática aplicada 1 i 2, Texto Editores, Lisboa, 2007,

5/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora

6/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987

7/ Português? Sim, obrigado 2, European Language Institute, Recanati, Itália,1998

8/ Jose Lino, Teresa Brandao Oliveira, Exames de Portugues Caple-UL,LIDEL, Lisboa, 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Liczba godzin przedmiotu:

60

Pełny opis:

Zagadnienia i słownictwo na poziomie B1 z zakresu następujących tematów: czas wolny, wakacje, reklama, przedmioty codziennego użytku, tv, kino, teatr, fado, muzyka, wywiady, pogoda, kataklizmy, przesądy, wyżywienie, nałogi, stres, sport

Struktury gramatyczne: PPS, Infinitvo Pessoal, PP, Preterito-mais-que-perfeito composto, palavras derivadas, Futuro Imperfeito do Indicativo, Condicional, Discurso Indirecto, Preterito Perfeito Composto do Indicativo

Tematy realioznawcze: Fado, teatro de revista, Lisboa, televisao portuguesa.

Literatura:

1/ Olga Mata Coimbra, Isabel Coimbra, Gramática activa 1 i 2, Lisboa-Coimbra-Porto, Lidel, 2000,

2/ Ana Tavares, Português XXI 2, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,

3/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá continuar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,

4/Oliveira Carla, Gramática aplicada 1 i 2, Texto Editores, Lisboa, 2007,

5/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora

6/ Celso Cunha, Lindley Cintra, Nova Gramática do Português Contemporâneo, Edições João Sá da Costa, Lisboa, 1987

7/ Português? Sim, obrigado 2, European Language Institute, Recanati, Itália,1998

8/ Jose Lino, Teresa Brandao Oliveira, Exames de Portugues Caple-UL,LIDEL, Lisboa, 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)