Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHg-3LH-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - gramatyka |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FHI |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/ Przekazanie wiedzy, która umożliwi osiągnięcie poziomu B1+ według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. 2/ Polepszenie zdolności do wypowiedzi ustnych i pisemnych, tak aby były one jaśniejsze, bardziej spójne oraz bardziej jednolite 3/ Rozwinięcie umiejętności wypowiedzi ustnych oraz rozumienia ze słuchu, poprzez udostępnianie narzędzi, które pozwolą nawiązać znajomości z rodzimymi użytkownikami języka 4/ Przedstawienie funkcji komunikatywnych oraz słownictwo, które będą zintegrowane z treścią materiałów wykorzystanych do ćwiczeń 5/ Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach z zakresu budowy rozprawki 6/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozpoznawania typów rozprawki: dedukcyjne i indukcyjne 7/ Wyrobienie umiejętności prawidłowego stosowania słownictwa charakterystycznego dla rozprawki (wyrazy porządkujące argumentację, wpływające na spójność wypowiedzi, sygnalizujące wyrażanie opinii, itd.) 8/ Wyrobienie u studentów umiejętności pisania rozprawki 9/ Rozwinięcie umiejętności korzystania ze słownika jedno-i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji 10/ Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem bardziej zaawansowanych tekstów obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego. 11/ Nabycie kompetencji językowej w zakresie słownictwa abstrakcyjnego. 12/ Nabycie umiejętności bardziej zaawansowanej argumentacji i dyskusji w języku hiszpańskim. 13/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem rzeczownikowym 14/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przysłówkowym 15/ Nabycie umiejętności posługiwania się zdaniem przymiotnikowym |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią zlożonego bloku PNJH. Służy wyrobieniu u studentów umiejętności poprawnego posługiwania się strukturami gramatycznymi, zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi treści. |
Pełny opis: |
1/ Opis wyglądu, cech charakteru oraz samopoczucia człowieka 2/ Opis zmian trwałych oraz czasowych, które przeżywa człowiek 3/ Relacje międzyludzkie: harmonia, konflikty, uczucia 4/ Wyrażanie opinii, w której wyraża zgodę lub jej brak, akceptację lub odmowę racji przedstawionym argumentom 5/ Schemat rozprawki: dedukcyjna i indukcyjna 6/ Formułowanie tezy, sposób argumentowania 7/ Słownictwo użyteczne przy pisaniu rozprawki, wskaźniki spójności tekstu 8/ Lektura i analiza przykładowych tekstów (rozprawki) 9/ Pisanie rozprawki 10/ Lektura krótkich tekstów literackich i nieliterackich o tematyce uniwersalnej obejmujących słownictwo abstrakcyjne. 11/ Interpretacja przeczytanych tekstów literackich i nieliterackich: językowa i pod względem treści. 12/ Krótka debata w grupach lub w parach dotycząca tematów związanych z czytanymi tekstami literackimi i nieliterackimi. 13/ Zdania rzeczownikowe 14/ Zdania przysłówkowe 15/ Zdania przymiotnikowe |
Literatura: |
1) Álvarez Myriam, Ejercicios de escritura, niveles medio y avanzado, Anaya, 2001 2) Benetti, Giovanna; Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005 3) Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998 4) Castro, Francisca, Uso de la gramática española avanzado, Edelsa, Madrid, 1998 5) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005 6) Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 4, SGEL, Madrid, 2005 7) Hernández Guillermo, Rellán Clara, Aprender a escribir 1,3, SGEL, 1998 8) Moreno, Concha, Curso de pefeccionamiento. SGEL, Madrid, 2006 9) Siles Artés, José & Jesús Sánchez Maza, Curso de lectura, conversación y redacción, nivel avanzado, SGEL, 1996 10) Tabernero Sala, Cristina, Pocas palabras no bastan, Actividades de comprensión y expresión de español para extranjeros, Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona 11) Giovanna Benetti, Mariarita Casellato, Gemma Messori, Más que palabras, Difusión, 2005 12) Chamorro, Mª Dolores et al., Abanico, Barcelona, Difusión, 2007. 13) Martín Peris, Ernesto et al., Gente 3. Barcelona, Difusión, 2005. 14) Equipo Prisma, Prisma B2. Avanza. Madrid, Edinumen, 2004. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: 1/ Formułuje wypowiedzi na różne tematy związane z osobistymi, społecznymi i codziennymi problemami; i porozumiewa się płynnie i ze względną spontanicznością. 2/ Potrafi wypowiadać się, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, albo podając argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. 3/ Umie zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest jemu/jej w miarę znany. 4/ Zna schemat pisania rozprawki 5/ Formułuje tezę, argumenty, logicznie wnioskuje, dokonuje syntezy 6/ Pisze rozprawki, tworzy spójny tekst 7/ Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w bardziej złożonych tekstach literackich i nieliterackich obejmujących dość szeroki zakres słownictwa abstrakcyjnego. 8/ Potrafi krótko zinterpretować przeczytane treści i wyrazić w dość prosty sposób własną opinię na ich temat. 9/ Potrafi prowadzić prostą dyskusję z innymi studentami na tematy uniwersalne, krótko przedstawiać własne argumenty i kwestionować argumenty innych studentów. 10/ Używa ze poprawnością formuł i struktur gramatycznych użytku codziennego związanych z sytuacjami przewidywalnymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach; - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - prace domowe; - weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące; - egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Raul Fernandez Jodar | |
Prowadzący grup: | Raul Fernandez Jodar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Xavier Pascual Lopez | |
Prowadzący grup: | Xavier Pascual Lopez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Fernandez, Xavier Pascual Lopez | |
Prowadzący grup: | Joanna Fernandez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.