Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka francuskiego - słuchanie z elementami fonetyki (gr. 2, 3, 4, 5)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJFs-2345-2LF-26
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka francuskiego - słuchanie z elementami fonetyki (gr. 2, 3, 4, 5)
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FRO
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język francuski
Kierunek studiów:

Ce cours s'adresse aux étudiants en première année d'étude à la philologie romane de UAM.

Cele kształcenia:

Objectifs de ce cours

Objectifs didactiques :

développer la compétence de compréhension orale au niveau A2 en allant vers le niveau B1 du CECR (Cadre commun de référence pour les langues)

Objectifs et outils pédagogiques :

développer des stratégies pour faciliter l'écoute et la compréhension

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Connaître le vocabulaire et maîtriser les notions grammaticales des thématiques des dossiers 1 à 6 vues au premier semestre dans A Propos 1.



Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Les documents de travail sont remis par l'enseignant.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

pour développer la compréhension orale :

écoute de documents audio d'une durée de 30 secondes à 1:50minute à partir desquels sont proposés les exerciecs suivants :

exercices de prise de notes / QCM / répondre à des questions ouvertes /

Pour la phonétique :

exercices de discrimination sonorore / de répétition / de vocabulaire

Pour l'acquisition du vocabulaire :

exercices de vocabulaires (exercices à trous, de reformulation, de définition)

courtes discussions pour réutiliser le vocabulaire en contexte

tests de vocabulaire

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest wyrównanie poziomów i osiągnięcie umiejętności posługiwania się językiem francuskim na poziomie A2 w semestrze zimowym i B1 w semestrze letnim

Pełny opis:

1. Praca na różnego rodzaju prostych, niedługich tekstach (argumentacyjnych, narracyjnych, reportażach, wywiadach) na temat: ekologia, praca we współczesnym świecie, edukacja, wypoczynek, nowe technologie, relacje międzyludzkie, która ma na celu umiejętność globalnego spojrzenia na tekst i umiejętności rozpoznania typu tekstu.

2. Różnego rodzaju nagrania, tzw. odsłuchy na tematy nawiązujące do prezentowanych tekstów pisanych.

3. Podstawowe zagadnienia fonetyczne: samogłoski języka francuskiego.

Literatura:

1. Carenzi-Vialaneix, C., Metton, C., Nachon, A., Nugue, F., A propos A2, Grenoble, PUG, 2010.

2. Corsain M., Grandet E., Parizet M. : Activites pour le Cadre commun – Niveau A2. Paris, Cle international, 2006.

3. Goliot Lété A., Leroy Miquel C., Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire, CLE international, 2007.

4. M. Barféty, P. Beaujoin : Expression orale – Niveau A1/A2. Paris, Clé international, 2006.

5. Weiss F., Jouer, communiquer, apprendre. Paris, Hachette, 1996.

Efekty uczenia się:

A l'issus de ce cours, les étudiants sont en mesure de comprendre les informations principales d'un document audio court de la vie quotidienne en France suivant les thématiques de A Propos 1 et 2 (jusqu'au dossier 3 ou 4)

Ils ont acquis des méthodes pour faciliter l'écoute, méthodes qui leur serviront dans les années à venir pour travailler sur des documents de plus en plus complexes s'il s'agit des contenus.

Ils sont familiarisés aux sons et aux enchaînements phonétiques de la langue française.

Ils maîtrisent les compétences initiales pour un niveau de survi en langue française.

Metody i kryteria oceniania:

Le semestre est validé pour cette matière à partir de 60%.

La note finale est composée de la somme des travaux effectués pendant le semestre.

L'étudiant doit remettre tous les travaux et être présent à tous les tests.

Une seule absence non justifiée est autorisée pendant le semestre. Au-delà, l'enseignant a le droit de refuser la validation ou d'abaisser la note.

Toute absence aux tests doit être justifiée par un certificat médical ou tout autre document officiel.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Birecka, Izabela Majcher, Anne-Claire Moreau, Joanna Mueller
Prowadzący grup: Izabela Birecka, Anne-Claire Moreau, Joanna Mueller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)