Praktyczna nauka języka duńskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJDUN-46 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka duńskiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIdu |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
12.00
LUB
11.00
LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język duński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | nabycie umiejętności rozumienia duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ nabycie umiejętności tworzenia krótkich duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B1+ wg ESOKJ nabycie przez studentów aktywnego zasobu słownictwa języka duńskiego na poziomie B1+ wg ESOKJ rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych w języku duńskim na poziomie B1+ wg ESOKJ przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego (morfologia, składnia) adekwatnej do poziomu B1+/B2 wg ESOKJ rozwinięcie umiejętności pracy w grupie wraz z umiejętnością przyjmowania w niej różnych ról rozwinięcie wiedzy dotyczącej kultury Danii i życia codziennego w tym kraju rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem zasobów internetowych |
Pełny opis: |
czytanie duńskich tekstów literackich i zawartych w podręcznikach (por. zalecana literatura) tekstów duńskich na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia oryginalnych tekstów (mówionych i pisanych) duńskich na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie tworzenia krótkich tekstów duńskich (mówionych i pisanych) na poziomie B1+ wg ESOKJ prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa duńskiego do poziomu B1+ wg ESOKJ ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B1+ wg ESOKJ prezentacja gramatyki języka duńskiego (morfologia, składnia) i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych prezentacja poszerzonych wiadomości dotyczących kultury Danii i życia codziennego w tym kraju na podstawie materiałów zawartych w przerabianych podręcznikach ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka duńskiego z wykorzystaniem zasobów internetowych |
Literatura: |
Hansen, Erik (2005). Dæmonernes port. København: Reitzels Forlag Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 1. København: Special-pædagogisk forlag. Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 2. København: Special-pædagogisk forlag. Kledal, Ann & Barbara Fischer-Hansen (1999). Arbejdshæfte til basisgramatikken. Parat start 3. København: Special-pædagogisk forlag. Langgard, Birte (2004). Ordet er frit. København: Gyldendal Langgard, Birte (2009). Danske stemmer. København: Gyldendal Wandahl, Kirsten (2003). Skriv på dansk. København: Alfabeta Øckenholt, Michael (2000). Dansk er ikke så svært. København: Gyldendal Materiały prasowe (prasa, radio, telewizja duńska), m.in. z portalu www.dr.dk |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: rozumie duńskie teksty pisane i mówione na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ potrafi poprawnie tworzyć krótkie teksty pisane i mówione w języku duńskim na poziomie B1+ wg ESOKJ posiada aktywny zasób słownictwa duńskiego na poziomie B1+ wg ESOKJ posiada kompetencje komunikacyjne w języku duńskim na poziomie B1+ wg ESOKJ posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego (morfologia, składnia), adekwatną do poziomu B1+/B2 wg ESOKJ potrafi korzystać ze słowników jednojęzycznych i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku duńskim, w zakresie adekwatnym do swoich kompencji językowych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętm modułem 09-PNJDUN-46 posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą kultury Danii i życia codziennego w tym kraju potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem materiałów wskazanych i znalezionych samodzielnie, w tym materiałów internetowych, w zakresie swoich kompetencji językowych na poziomie B1+/B2 wg ESOKJ |
Metody i kryteria oceniania: |
omówienie wyników ćwiczeń (indywidualnie bądź na forum grupy omówienie wyników ćwiczeń i napisanych wypracowań P: egzamin pisemny i ustny 4. Kryteria oceniania 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Juni Arnfast, Aleksander Kacprzak, Mikołaj Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.