Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-ILS-26 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-LSN |
Strona przedmiotu: | http://ils.amu.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=407%3Apraktyczna-nauka-jzyka-angielskiego-09-pnja-ils-26&catid=49%3Asylabusy-i-rok-studia-licencjackie&Itemid=122&lang=pl |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana; lingwistyka stosowana z wiodącym językiem niemieckim, drugim angielskim |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 Rozwinięcie umiejętności budowania wypowiedzi ustnych i pisemnych C2 Rozwinięcie umiejętności odbioru tekstów mówionych i pisanych C3 Rozwinięcie umiejętności samodzielnej pracy nad językiem C4 Zainteresowanie kulturą krajów anglosaskich C5 Budowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie C6 usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy studenta z gramatyki języka angielskiego C7 wykształcenie umiejętności prawidłowego użycia omawianych struktur (charakterystycznych dla języka formalnego/ nieformalnego, w jego podstawowych rejestrach) w celu precyzyjnego opisywania zjawisk oraz wyrażania się w mowie i piśmie C8 wykształcenie dbałości o poprawne i różnorodne wyrażanie się w języku obcym języka C9 wykształcenie umiejętności samooceny i planowania własnego rozwoju kompetencji językowej C10 wykształcenie samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i multimedialnych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie przynajmniej B1. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura przedmiotu podana zostaje na pierwszych zajęciach w semestrze. Część materiałów przesyłana jest studentom w formie elektronicznej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - wykład z prezentacją; - dyskusja; - praca z tekstem; - demonstracje dźwiękowe lub/i video; - praca w grupach; - rozwiązywanie zadań; - uczenie problemowe; - metody aktywizujące; - gra symulacyjna. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 ECTS |
Skrócony opis: |
W ramach praktycznej nauki języka angielskiego studenci pracują nad tekstami o różnej tematyce ćwicząc i rozwijając przy tym umiejętność budowania wypowiedzi zarówno pisemnych jak i ustnych; równocześnie samodzielnie pracują nad językiem (gramatyka, słownictwo, wymowa). W ramach przedmiotu wprowadza się również elementy krajoznawstwa anglosaskiego. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia: Zwierzęta Jedzenie Sport Zdrowie Podróżowanie Turystyka Ekologia Święta i zwyczaje Kosmos Odkrycia Czasowniki modalne Przedimki i rzeczowniki Konstrukcje z zaimkami względnymi Konstrukcje czasownikowe (forma ING i bezokolicznik) oraz przyimki po czasownikach Mowa zależna Przymiotniki i przysłówki |
Literatura: |
1. Cotton D. D., Falvey & S., Kent. 2008. Language leader. Harlow, Longman Pearson. 2. Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpool: Express Publishing 3. Foley, M & D., Hall. 2012. MyGrammarLab. Advanced C1/C2. Harlow: Pearson 4. Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT 5. Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN. 6. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press 7. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press 8. Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press 9. Roberts, R., A., Clare & JJ Wilson. 2011. New Total English. Harlow, Pearson Longman. 10. Scheffler, P. 1996. „Gramatyka angielska w zdaniach do tłumaczenia”. Włocławek: Altravox Press 11. Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press 12. Szarfenberg, T. 1996. „Czasy w języku angielskim; zasady użycia i ćwiczenia. Włocławek: Altravox Press 13. Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann 14. Vince, M., & P. Sunderland. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann 15. Watcyn- Jones, P. 2001. Verbs. London: Penguin Books 16. Artykuły z prasy angielskiej i amerykańskiej, inne teksty autentyczne, audycje radiowe, fragmenty filmów, klipy z serwisu YouTube. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: rozumie główne zagadnienia przedstawiane w audycjach radiowych, telewizyjnych i w filmach obcojęzycznych czyta ze zrozumieniem teksty na poziomie B1+ pisze akapity wg obowiązujących standardów w języku angielskim z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego i pisanego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego ) tworzy poprawne wypowiedzi ustne i pisemne, np. prezentuje swoje stanowisko oraz komentuje zdania i opinie innych z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego (w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego) ma uporządkowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć testy pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień oraz inne składowe oceny końcowej ustalone przez wykładowcę. Do oceniania ćwiczeń, kartkówek, testów, kolokwium oraz części pisemnej egzaminu praktycznego będzie stosowana następująca skala: 0-59,9% - ocena niedostateczna 60-67,9% - ocena dostateczna 68-75,9% - ocena dostateczna plus 76-83,9% - ocena dobra 84 -91,9% - ocena dobra plus 92-100% - ocena bardzo dobra W przypadkach oceniania wypowiedzi ustnej na egzaminie praktycznym lub podczas prezentacji pod uwagę bierze się bogactwo językowe, logikę i spójności tekstu, oraz poprawność gramatyczną. Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi. Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami ( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych. Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami. Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej) Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa. Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru. Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak, Anna Szczepaniak-Kozak, MAGDALENA Wiśniewska, Marta Zawacka-Najgeburska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak, Natalia Olszewska, Marta Zawacka-Najgeburska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Owczarek | |
Prowadzący grup: | Izabella Mrugalska, Szymon Nowak, Dorota Owczarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.