Praktyczna nauka języka arabskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-46 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka arabskiego | ||
Jednostka: | Instytut Orientalistyki | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu DLx-ArabX |
||
Punkty ECTS i inne: |
12.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | filologia, specjalność arabistyka |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | Rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie) języka arabskiego na poziomie A2/B1. Kontynuacja – ćwiczenie umiejętności konstruowania oraz czytania ze zrozumieniem dłuższych tekstów pisanych. Zapoznanie z zaawansowanym słownictwem i formami gramatycznymi charakterystycznymi dla języka pisanego. Ćwiczenie umiejętności tłumaczenia tekstów z i na język arabski ze szczególnym uwzględnieniem składni języka arabskiego. Poszerzenie wiedzy o charakterze kulturowym i realioznawczym – zapoznanie z elementami literatury arabskiej. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład, ćwiczenia na zajęciach, ćwiczenia w domu |
||
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu przedmiotu "Praktyczna nauka języka arabskiego" studenci uczestniczą w zajeciach poświęconych lekturze tekstów, kompozycji tekstów, konwersacji i rozumienia ze słuchu. |
||
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu przedmiotu "Praktyczna nauka języka arabskiego" studenci uczestniczą w zajeciach poświęconych lekturze tekstów, kompozycji tekstów, konwersacji i rozumienia ze słuchu. Zakres tematyczny dotyczy takich dziedzin jak: edukacja, media i polityka, środowisko naturalne i klimat, zdrowie, kultura i sztuka. Doskonalenie umiejętności analizy gramatycznej w kontekście praktycznym. Poszerzenie praktycznej wiedzy na temat języka w kontekście kulturowym i społecznym. |
||
Literatura: |
Schulz, Eckehard, Gunther Krahl, Wolfgang Reuschel. W. 2000. Standard Arabic – an elementary and intermediate Course. Cambridge: Cambridge University Press. Whitwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2009. Mastering Arabic 2. The complete course for beginners. London: Palgreve McMillan. Brustad, Kristen, Mahmoud Al-Batal, Abbas Al-Tonsi. 2010. Al-Kitaab fii Ta’allum al-‘arabiyya, Georgetown: Georgetown University Press. Lahlali, El Mustapha. 2009. How to write in Arabic. Edinburgh: Edinburgh University Press. Abu-Chacra, Faruk. 2007. Arabic. An Essential Grammar. London: Routledge. Danecki, Janusz. 2000. Gramatyka języka arabskiego t.1. Warszawa: Dialog. Łacina, Jerzy. 1997. Słownik arabsko – polski. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Wehr, Hans. 1979. Dictionary of Modern Written Arabic. Bejrut: Libraire du Liban. |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: konstruuje dłuższe wypowiedzi pisemne w języku arabskim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną), zna i stosuje zaawansowane słownictwo i konstrukcje gramatyczne charakterystyczne dla arabskiego języka pisanego, czyta i analizuje dłuższe teksty w języku arabskim, płynnie tłumaczy zdania i wypowiedzi z i na język arabski w piśmie na poziomie A2/B1, swobodnie wypowiada się i rozumie wypowiedzi ustne na znane tematy w języku arabskim. na poziomie A2/B1, |
||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w zajęciach, obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru, pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje, sesmestr kończy sie wraz z zaliczeniem egzaminu (części pisemnej i ustnej). Skala ocen: 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Kryteria punktacji: ocena bardzo dobra - od 90 % ocena dobra + - od 83 % ocena dobra - od 75% ocena dostateczna + - od 68 % ocena dostateczna - od 60% ocena niedostateczna - poniżej 60% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Idelze-Dąbrowska, Filip Jakubowski, Abedelfattah Shahin, Marcin Styszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Czechowski, Sylwia Hamodi-Owczarczak, Anna Idelze-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Idelze-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Hassan Abu Zeitoun, Anna Idelze-Dąbrowska, Filip Jakubowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Sylwia Hamodi-Owczarczak, Anna Idelze-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.