Lektorat I - drugi język nowożytny: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-L1F-2L-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat I - drugi język nowożytny: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia włoska filologia rumuńska filologia portugalska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiot ma na celu: • przekazanie wiedzy o podstawowych środkach językowych (leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych) określonych dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego • kształtowanie sprawności rozumienia ze słuchu • wyrobienie umiejętności posługiwania się podstawowymi środkami językowymi w pro-stych wypowiedziach ustnych • rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie • rozwijanie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W roku akademickim 2020/21 zajęcia są prowadzone zdalnie z wykorzystaniem MS Teams |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak wymagań wstępnych. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | W roku akademickim 2020/21: zespół zajęciowy na MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja. Metoda analizy przypadków. Gry dydaktyczne. Metoda ćwiczeniowa. Metoda warsztatowa. Metoda projektu. Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”). Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Przygotowanie do zajęć. Przygotowanie projektu. Przygotowanie do zaliczenia. ECTS 2 |
Skrócony opis: |
Praktyczny kurs języka francuskiego na poziomie A1. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje: podstawowe słownictwo z następujących dziedzin: człowiek, dom, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, sport, zdrowie struktury gramatyczne określone dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego: - rzeczownik - liczba mnoga rzeczowników - przymiotnik - rodzaj męski i żeński przymiotników, miejsce przymiotnika - rodzajnik - rodzajniki określone i nieokreślone, cząstkowe, ściągnięte, rodzajnik de po przeczeniu - zaimek - zaimki osobowe w funkcji podmiotu i akcentowane, zaimki przymiotne dzierżawcze i wskazujące - czasownik - odmiana czasowników 1. i 2. grupy, czasowników zwrotnych oraz podstawowych czasowników nieregularnych, czas przyszły futur proche, czas przeszły passé composé z czasownikiem posiłkowym avoir i être, tryb rozkazujący czasowników regularnych oraz être i avoir - pytania - intonacyjne i z est-ce que, pytanie/odpowiedź: pourquoi? parce que…, pytania z wyrazami pytającymi: quel, où itd. - przeczenie - ne… pas - liczebniki główne i porządkowe - przyimki używane z nazwami miast i krajów - wyrażenia ilościowe, np. combien de, un peu de, beaucoup de... podstawowe zasady fonetyczne – wymowa samogłosek |
Literatura: |
Chahi F., Denyer M., Gloanec A. (2018): Défi 1. Maison des Langues. Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016. Glaud, L. et autres. Grammaire essentielle du français A1/A2. Didier, 2015. Grégoire, M. Grammaire progressive du français, niveau débutant. CLE International, 2013. Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018. Miquel, C. Grammaire en dialogues. Niveau débutant. CLE International, 2015. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student/ka: 1/posiada wiedzę z zakresu podstawowych środków językowych języka francuskiego - zarówno tych leksykalnych, jak i gramatycznych i fonetycznych zdefiniowanych przez ESOKJ dla poziomu A1 2/rozumie proste i krótkie wypowiedzi ustne w standardowej odmianie języka, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia - polecenia, proste wskazówki, krótkie nagrania na automatycznej sekretarce, proste wypowiedzi nt. upodobań, prosty opis miejsca, krótkie dialogi na tematy związane z najbliższym otoczeniem 3/uczestniczy w prostej rozmowie, reaguje w sposób zrozumiały i adekwatny do sytuacji komunikacyjnej – nawiązuje kontakt, przedstawia siebie i inne osoby, proponuje, akceptuje i odrzuca propozycje, prowadzi rozmowę w celu kupienia czegoś, prosi o wskazówki, daje proste rady 4/potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę 5/potrafi ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, 6/dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych |
Metody i kryteria oceniania: |
W roku akademickim 2020/21 zaliczenie na ocenę w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi zaproponowanych przez UAM. Warunki zaliczenia obejmują pracę na zajęciach, jak również pracę własną poza zajęciami. Kolokwium pisemne i ustne. Test. Projekt. Kryteria oceny: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.