Kreatywne pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-KP-DL11 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.2
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Kreatywne pisanie | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | język niemiecki | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | rozwinięcie kompetencji językowej (zasobu leksykalnego, idiomatyki, utrwalenie struktur gramatycznych) w oparciu o pracę z tekstem literackim (literatura współczesna), kształtowanie umiejętności tworzenia kreatywnych wypowiedzi ustnych i pisemnych, np. poprzez parodiowanie stylu lub gatunku czy tworzenie alternatywnych zakończeń z zachowaniem danej konwencji; kształtowanie refleksyjnej postawy wobec języka i dbałości o kulturę słowa; kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej i postawy otwartości wobec inności. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
||
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+ wg ESOKJ |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | dyskusja, metoda analizy przypadków, metoda projektu, praca w grupach |
||
Pełny opis: |
tematyczne, gatunkowe i stylistyczne (struktura tekstu, figury stylistyczne, słownictwo, składnia) aspekty wybranych utworów literackich z zakresu współczesnej literatury niemieckojęzycznej analiza tekstu konstruowanie spójnych i oryginalnych wypowiedzi ustnych i pisemnych z wykorzystaniem konkretnych elementów i/lub struktur leksykalnych, gramatycznych etc. danego tekstu, parodia stylu, parodia gatunku |
||
Literatura: |
Literatura prymarna: patrz „Kanon lektur” (część 4) dostępny na stronie Instytutu Filologii Germańskiej (http://www.germanistyka.amu.edu.pl/ (zakładka „Materiały dydaktyczne”). Szczegółowy plan zajęć wraz z listą lektur student otrzymuje na pierwszych zajęciach w semestrze. Literatura sekundarna: Harald Fricke, Rüdiger Zymner: Einübung in die Literaturwissenschaft: Parodieren geht über Studieren. Paderborn, München, Wien, Zürich 1996; Judith Wolfberger: Frei geschrieben. Mut, Freiheit & Strategie für wissenschaftliche Abschlussarbeiten. Wien, Köln, Weimar 2009; Edward de Bono: Naucz się myśleć kreatywnie. Warszawa 1998; Edward Nęcka: Trening twórczości. Gdańsk 2012 |
||
Efekty uczenia się: |
student/ka rozróżnia i charakteryzuje wybrane gatunkowe i stylistyczne zjawiska literackie w zakresie współczesnej literatury niemieckojęzycznej stosuje terminologię literaturoznawczą w wypowiedziach o literaturze porządkuje i hierarchizuje poziomy analizy tekstu literackiego wyszukuje, selekcjonuje i analizuje informacje dotyczące omawianych zagadnień z wykorzystaniem różnych źródeł (tradycyjnych i multimedialnych) przejawia refleksyjną postawę wobec języka i dbałość o kulturę słowa stosuje poznane struktury językowe do tworzenia płynnych wypowiedzi ustnych oraz spójnych i oryginalnych wypowiedzi pisemnych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
projekt, prezentacja Oceny formujące student otrzymuje za przygotowanie do zajęć, pisemne lub ustne zadania domowe, niezapowiedziane sprawdziany, aktywność podczas zajęć (wypowiedzi ustne) / liczbę i formę zadań ustala prowadzący. Ocenę podsumowującą student otrzymuje za przygotowanie pracy zaliczeniowej (praca pisemna lub prezentacja). Kryteria oceniania pracy: oryginalność, poprawność formalna, poprawność językowa. 5,0 znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne na poziomie bardzo dobrym 4,0 wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne na poziomie dobrym 3,5 zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wimmer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wimmer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.