Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-KATHISP-24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język Półwyspu Iberyjskiego - język kataloński II
Jednostka: Instytut Filologii Romańskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język kataloński
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Filologia hiszpańska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. zapoznanie studenta/ki z językiem –na poziomie ALTE A2, czyli Waystage level)– i kulturą katalońską

2. przekazanie podstawowych informacji i refleksji na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych

3. rozumienie zdań i wyrazów używanych w życiu codziennym, związanych z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, domu, ubrania, jedzenia, itp.

4. rozumienie krótkich tekstów ustnych takich jak reklamy, ogłoszenia w supermarkecie, wiadomości, dialogi dotyczące życia codziennego, proste ankiety i formularze osobiste, ulotki, menu w restauracjach, programy spektakli, itd.

5. porozumienie się w zwykłych sytuacjach, które wymagają bezpośredniej i prostej wymian informacji dotyczącej kwestii rodzinnych i codziennych

6. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się regularnymi i nieregularnymi czasownikami w czasach przeszłych (podstawowych) i w czasie przyszłym (podstawowym)

7. reagowanie krótkimi zdaniami dowodzącymi zrozumienia drugiej osoby

8. opisanie w prosty sposób określonych aspektów własnych doświadczeń życiowych, kwestii dotyczących bezpośredniego otoczenia oraz spraw związanych z podstawowymi potrzebami

9. rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie

10. kształtowanie świadomości o wielokulturowości Półwyspu Iberyjskiego, Europy i świata, a także otwartości na kultury obcojęzyczne


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis:

Nauczanie Języka Katalońskiego na poziomie ALTE A2

Pełny opis:

1. Informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych

2. Język używany w życiu codziennym, związany z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, domu, ubrania, jedzenia, itp.

3. Słownictwo i sformułowania tekstów ustnych takich jak reklamy, ogłoszenia w supermarkecie, wiadomości, dialogi dotyczące życia codziennego, proste ankiety i formularze osobiste, ulotki, menu w restauracjach, programy spektakli, itd.

4. Odmiany regularnych i nieregularnych czasowników w czasach przeszłych (podstawowych) i w czasie przyszłym (podstawowym)

Literatura:

ABELLÓ, Xavier & Judith RODRÍGUEZ (2006). Llengua Catalana. Bàsic 2. Barcelona: Barcanova.

― (2007). Llengua Catalana. Bàsic 3. Barcelona: Barcanova.

AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL <http://www.parla.cat>.

BADIA, Dolors (2000). (2000). Llengua catalana: Nivell Llindar, 2. Vic: Edicions de l’Àlber.

BASTONS, Núria, Cristina BERNADÓ & Llorenç COMAJOAN (2011). Gramàtica pràctica del català. Barcelona: Teide.

BASTONS, Núria & alii (2005). Veus 1. Curs de català: Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.

CLUA, Maria Jesús & alii (2004). Curs de llengua catalana. Nivell bàsic 2. Barcelona: Castellnou.

― (2004). Curs de llengua catalana. Nivell bàsic 3. Barcelona: Castellnou.

ROIG, Núria, Marta PADRÓS & Marta CAMPS (2006). Passos 1. Nivell bàsic. Barcelona: Octaedro.

XURIGUERA, J. Baptista (1998). Els verbs catalans conjugats. Barcelona: Claret.

Efekty uczenia się:

1. formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie ALTE A2, czyli Waystage level)

2. wymienia i identyfikuje ważne imprezy lokalne i narodowe oraz zwyczaje mieszkańców Krain Katalońskich

3. formułuje i rozpoznaje zdania i wyrazy używane w życiu codziennym, związane z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, domu, ubrania, jedzenia, itp.

4. formułuje i rozumie krótkie teksty ustne takie jak reklamy, ogłoszenia w supermarkecie, wiadomości, dialogi dotyczące życia codziennego, proste ankiety i formularze osobiste, ulotki, menu w restauracjach, programy spektakli, itd.

5. odmienia regularne i nieregularne czasowniki w czasach przeszłych (podstawowych) i w czasie przyszłym (podstawowym)

Metody i kryteria oceniania:

Formy oceny:

- Test pisemny (60%)

- Praca domowa (20%)

- Dyskusja podczas ćwiczeń (20%)

Obecność:

- Obowiązkowa

- Możliwe 2 nieobecności bez usprawiedliwienia

- Każda nieobecność nieusprawiedliwiona oznaczać będzie dodatkową pracę domową

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)