Język i kultura IV - zintegrowane sprawności językowe: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK4F-5L-44 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura IV - zintegrowane sprawności językowe: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-X-S1-Rum w sem. zimowym Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | fil. włoska, fil. rumuńska, fil. portugalska |
Cele kształcenia: | • pogłębienie wiedzy o sposobie wyrażania opinii na tematy dotyczące życia codziennego i problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych z wykorzystaniem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B1 ESOKJ dla języka francuskiego • przekazanie umiejętności ustosunkowania się do problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych z wykorzystaniem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B1 ESOKJ dla języka francuskiego • pogłębienie umiejętności uczestniczenia w komunikacji językowej w języku francuskim, reagowania w formie ustnej i pisemnej, a także przetwarzania tekstu ustnie lub pisemnie w sposób uporządkowany i spójny • przekazanie wiedzy o zasadach tworzenia dość złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku francuskim oraz rozumienia dyskursu argumentacyjnego • wyrobienie umiejętności tworzenia dość złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych formalnych i nieformalnych w języku francuskim • przekazanie podstawowej wiedzy nt. najważniejszych zagadnień społecznych wybranych krajów francuskiego obszaru językowego, jak praca, solidarność, dyskryminacja, polityka, nauka, prasa, media • rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad kompetencją komunikacyjną w języku francuskim • rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom języka: A2+ |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
-tematyka i słownictwo dotyczące społeczeństw francuskiego/frankofońskich: pracy, solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów -programy radiowe lub audiowizualne w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, film itp. lub ich fragmenty), zawierające informacje i opinie -teksty pisane o średniej długości, niezbyt wyspecjalizowane (fragmenty powieści lub esejów, artykułów prasowych) -sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii własnych i innych osób, uzasadnianie swojego wyboru, określanie swojego stanowiska |
Literatura: |
• Dufief, A.-S. S’exprimer avec logique. Hatier. 2004. • Niquet, G. Du paragraphe à l’essai. Hatier. 1998. • Seria: Vocabulaire progressif. CLE International. • Wybrane aktualne artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe |
Efekty uczenia się: |
-umiejętnie korzysta ze środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B1 ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na wybrany temat; przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez innych -tworzy wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne: szczegółowy opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawia wydarzenia z przeszłości, uwzględniając kolejność wydarzeń, opinii, uzasadnia swój wybór, określa swoje stanowisko -rozumie postawę wyrażoną w wypowiedzi ustnej /pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi opartej na wiedzy (językowej/kulturowej) na określony temat przetwarza tekst ustnie /pisemnie, stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki -analizuje strukturę tekstu, pisze jasno ustrukturyzowane teksty: opisy szczegółowe, recenzje filmowe /wydarzeń kulturalnych -analizuje i pisze listy, w których wyraża różne uczucia, stopniując ich intensywność -analizuje i poddaje krytyce teksty, pisze raport (dot. tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty -analizuje i pisze krótkie teksty argumentacyjne prawidłowo ocenia swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracę nad językiem; korzysta ze źródeł bibliograficznych -stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne; potrafi pracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Egzamin pisemny Egzamin ustny Kolokwium pisemne Test Projekt Kryteria: -bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne -dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami -dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami -niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mueller | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mueller | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.