Język i kultura III - zintegrowane sprawności językowe: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK3F-4L-34 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura III - zintegrowane sprawności językowe: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r2-X-S1-Rum w sem. letnim |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia włoska, portugalska, rumuńska |
Cele kształcenia: | • rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w języku francuskim z naciskiem na integrowanie sprawności językowych (łączenie słuchania i czytania z mówieniem i pisaniem) na poziomie A2+ ESOKJ dla języka francuskiego • przekazanie wiedzy o zasadach tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych (formalnych i nieformalnych ) w języku francuskim oraz ich rozumienia • przekazanie wiedzy o sposobach odróżniania punktów widzenia (uczestników debaty/autorów) i wyrażania własnej opinii na temat ważnych wydarzeń życia społecznego środkami językowymi (leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi) określonymi dla poziomu A2+ ESOKJ dla języka francuskiego • wyrobienie umiejętności użycia środków językowych stosownych do sytuacji i rejestru języka • przekazanie podstawowej wiedzy nt. wybranych krajów francuskiego obszaru językowego z takich dziedzin jak wybrane regiony frankofońskie, organizacja pracy, nowe formy życia społecznego itp. • kształtowanie świadomości wielokulturowości Polski, Europy i świata, a także otwartości na kultury obcojęzyczne – rozwinięcie kompetencji kulturowych i interkulturowych • rozwijanie umiejętności użycia strategii kompensacyjnych • rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem • rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W roku akademickim 2020/21 zajęcia są prowadzone zdalnie z wykorzystaniem MS Teams |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom języka: A2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | W roku akademickim 2020/21: zespół zajęciowy na MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia: - słownictwo: wykorzystanie czasu wolnego i pieniędzy (sport, kultura, podróże, zakupy), problemy społeczne (ekologia, ekonomia, świat pracy), komunikacja i media (opinie), frankofonia (geografia, historia, język) - programy radiowe lub audiowizualne w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, filmy…) - teksty pisane o średniej długości, niezbyt wyspecjalizowane (fragmenty powieści lub artykułów prasowych) - tworzenie wypowiedzi ustnych: przedstawianie i opis czegoś lub kogoś, umiejscowienie siebie lub jakichś faktów w czasie i w przestrzeni, prośba o coś (informację, opinię, radę) lub do kogoś o zrobienie czegoś, proponowanie/reagowanie na propozycję, mówienie o swoich upodobaniach, uzasadnianie swojego wyboru, wyrażanie życzenia, uczuć (zadowolenia, obawy, żalu…), zrozumienia sytuacji konfliktowej i określanie swojego stanowiska, wyrażanie zdziwienia, mówienie o przeszłości i przyszłości, porównywanie rzeczy lub faktów - tworzenie wypowiedzi pisemnych: teksty informacyjno-opisowe, argumentacyjne, narracyjne, np. krótkie opowiadanie, szczegółowe opisy czegoś/kogoś, propozycja wycieczki lub odpowiedź na propozycję wycieczki; listy, np. list motywacyjny, reklamacja, odpowiedzi na zażalenie; krótkie sprawozdania oraz krótkie teksty argumentacyjne, w celu wyrażania własnej opinii na tematy społeczno-kulturowe |
Literatura: |
• Biras P., Denyer M., Gloanec A., Witta S. (2018): Défi 2. Maison des Langues. • Barféty, M., Beaujoin, P. Compréhension orale B1. CLE International, 2018. • Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français B1. Didier, 2017. • Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau intermédiaire. CLE International, 2018. • Steele, R. Civilisation progressive du français, niveau intermédiaire. CLE International, 2010. • Teksty z prasy frankofońskiej i inne materiały telewizyjne, radiowe i internetowe związane z omawianą tematyką. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: rozróżnia typy tekstów (pisemnych/ ustnych) oraz potrafi określać ich funkcję, potrafi formułować odpowiedź (pisemną/ustną) na pytania otwarte oraz odtwarzać główną myśl tekstu (czytanego/słuchanego) i uzasadnić swoją odpowiedź kilkoma konkretnymi przykładami rozróżnia przedstawione punkty widzenia i umie wyrażać własną opinię na określony temat natury społeczno-kulturalnej, podać argumenty oraz przykłady popierające własne zdanie, antycypować argumenty osoby przeciwnego zdania, rozpocząć rozmowę lub debatę, utrzymać rozmowę korzysta ze środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych określonych dla poziomu A2+ ESOKJ, przyporządkowuje swoją wypowiedź do zasad odpowiednich do kontekstu komunikacyjnego, postępuje zgodnie z zasadami przekazywania informacji używa odpowiedniego do sytuacji rejestru języka rozumie teksty pisane i mówione na poziomie trudności A2+ odnoszące się do rzeczywistości społeczno-kulturowej krajów frankofońskich o takiej tematyce jak regiony frankofońskie, organizacja pracy, nowe formy życia społecznego itp. jest otwarty na kultury obcojęzyczne, prawidłowo interpretuje zjawiska kultury docelowej i okazuje chęci pogłębiania i upowszechnianie tej wiedzy wykorzystuje strategie kompensacyjne rozumie konieczność ciągłego doskonalenia swoich kompetencji komunikacyjnych dzięki aktywnej podstawie na zajęciach i autonomicznej pracy (np. czytanie lub oglądanie materiałów dostępnych w bibliotece lub w sieci) ocenia prawidłowo swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracę nad językiem potrafi pracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
W roku akademickim 2020/21 zaliczenie na ocenę w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi zaproponowanych przez UAM. Warunki zaliczenia obejmują pracę na zajęciach, jak również pracę własną poza zajęciami. Metody: Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Test Projekt Praca semestralna Kryteria: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mueller | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mueller | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.