Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK1F-2L-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia włoska filologia portugalska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w języku francuskim z naciskiem na integrowanie sprawności językowych (łączenie słuchania i czytania z mówieniem i pisaniem) na poziomie A1 ESOKJ dla języka francuskiego 2/rozwijanie umiejętności posługiwania się podstawowymi środkami językowymi (leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi) określonymi dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego w prostych wypowiedziach ustnych i pisemnych 3/przekazanie podstawowej wiedzy nt. wybranych krajów francuskiego obszaru językowego z takich dziedzin jak życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy itp. 4/rozwijanie zainteresowania kulturą francuskiego obszaru językowego 5/rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie 6/rozwijanie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak wymagań wstępnych. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja. Praca z tekstem. Metoda analizy przypadków. Gry symulacyjne. Metoda ćwiczeniowa. Metoda warsztatowa. Metoda projektu. Demonstracje dźwiękowe i/lub video. Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”). Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Przygotowanie do zajęć Czytanie wskazanej literatury Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. Przygotowanie projektu Przygotowanie pracy semestralnej ECTS 4 |
Skrócony opis: |
Kurs praktyczny j. francuskiego na poziomie A1 z rozwijaniem wszystkich umiejętności językowych. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje: podstawowe słownictwo z następujących dziedzin: człowiek, dom, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, sport, zdrowie teksty: krótkie i proste teksty informacyjne, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, proste ogłoszenia, wskazówki, proste formularze, krótkie e-maile i nagrania audio i wideo ćwiczenia rozwijające rozumienie tekstu pisemnego i rozumienie ze słuchu sytuacje komunikacyjne: przedstawianie siebie i innych osób, pisanie pocztówek, krótkich e-maili z opisem wydarzeń życia codziennego, upodobań, planów, wydarzeń z przeszłości, składanie propozycji, akceptowanie i odrzucanie propozycji podstawowe zasady ortograficzne – zapis podstawowego słownictwa i form gramatycznych określonych dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego |
Literatura: |
Barféty, M., Beaujoin, P. Compréhension orale A1, A2. CLE International, 2015. Carlo, C., Causa, M. Civilisation progressive du français, niveau débutant. CLE International, 2010. Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016. Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant . CLE International, 2018. Nagrania audio i wideo z mediów francuskojęzycznych, np. TV5 Monde, RFI, France 2 (1-2 minuty, akcent standardowy). Krótkie, proste teksty lub fragmenty tekstów użytkowych i prasowych w języku francuskim. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student/ka: rozumie proste i krótkie wypowiedzi ustne w standardowej odmianie języka, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia - polecenia, proste wskazówki, krótkie nagrania na automatycznej sekretarce, proste wypowiedzi nt. upodobań, prosty opis miejsca, krótkie dialogi na tematy związane z najbliższym otoczeniem rozumie proste i krótkie wypowiedzi pisemne w standardowej odmianie języka – proste formularze, krótkie e-maile, zaproszenia, proste polecenia pisemne, proste teksty na pocztówkach, proste ogłoszenia, krótkie i proste teksty informacyjne i opisy formułuje proste i krótkie wypowiedzi ustne, głównie przygotowane wcześniej – przedstawia siebie i inne osoby, mówi o planach na weekend, opowiada o minionym dniu, wyraża proste opinie, mówi o upodobaniach, opisuje najbliższe otoczenie formułuje proste i krótkie wypowiedzi pisemne – w prosty sposób przedstawia siebie i inne osoby, pisze krótką pocztówkę, krótki reaguje w formie prostego tekstu pisanego w typowych sytuacjach – używa form grzecznościowych w korespondencji prywatnej, wypełnia prosty formularz, pisze proste pozdrowienia, zaproszenia, proponuje, akceptuje i odrzuca propozycje, dziękuje posługuje się podstawowymi środkami językowymi języka francuskiego - zarówno leksykalnymi, jak i gramatycznymi, ortograficznymi, fonetycznymi zdefiniowanymi przez ESOKJ dla poziomu A1 dla języka francuskiego posiada wiedzę nt. wybranych aspektów kultury w krajach francuskiego obszaru językowego, jak życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy itp. potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę potrafi ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne. Kolokwium ustne. Test. Projekt. Praca semestralna. Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Stefaniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Stefaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.