Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JANG-ZL-26 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu N1-ELI |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | etnolingwistyka |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe na poziomie średniozaawansowanym wyższym; po zakończeniu kursu student osiąga poziom biegłości minimum B2+ |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): Poziom biegłości językowej B2. |
Skrócony opis: |
Praktyczna nauka języka angielskiego na poziomie średnio-zaawansowanym wyższym |
Pełny opis: |
Tematyka: - człowiek (osobowość i cechy charakteru, problemy psychologiczne i społeczne) - ścieżki edukacyjne i ścieżki kariery zawodowej - podróże (popularne destynacje i ich atrakcje turystyczne) - kultura (różnice kulturowe, szok kulturowy, zwyczaje) - języki świata i metody komunikowania się - rekreacja (aktywności sportowe, pasja, ambicja) - media publiczne i społecznościowe - technologia komunikacyjna - wybrane zagadnienia biznesowe Zagadnienia gramatyczne: - Konstrukcje pytające - Przeczenia, konstrukcje o znaczeniu przeczącym - Czasowniki przechodnie i nieprzechodnie; konstrukcje zdaniowe z dwoma dopełnieniami - Konstrukcje zdaniowe z bezokolicznikiem; formy bezokolicznika - Konstrukcje zdaniowe z rzeczownikiem odsłownym (gerund); formy rzeczownika odsłownego - Konstrukcje zdaniowe z ‘There + (be)’ i ‘It + (be)’ - Rodzaj rzeczownika, wybrane formy męskie i żeńskie - Formy dzierżawcze rzeczownika - Wybrane zagadnienia dotyczące liczby mnogiej i pojedynczej rzeczowników angielskich; Uzgodnienie podmiotu z orzeczeniem – szczególne przypadki - Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; Typowe kolokacje będące wyrażeniami ilościowymi - Użycie przedimków z rzeczownikami pospolitymi i nazwami własnymi - Określniki ilościowe i zaimki A także: - zdania warunkowe/ inwersja w zdaniach warunkowych - zdania względne - zdania imiesłowowe - czasowniki modalne - wybrane spójniki zdań złożonych - konstrukcje zdaniowe z: wish/ if only, would rather/ would prefer, it’s high time - czasowniki złożone z partykułą (phrasal verbs) - przyimki i kolokacje przyimkowe Słownictwo: - kolokacje, stałe wyrażenia i idiomy - synonimy, antonimy, homonimy, neologizmy, archaizmy - słowotwórstwo: tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych, ożywionych, przymiotników i przysłówków - przedrostki/ przyrostki i ich znaczenia - nieformalne, półformalne i formalne ekwiwalenty |
Literatura: |
Podstawowa: O'Dell Felicity, Broadhead, Annie. 2012. Objective Advanced (4th edition). Cambridge: Cambridge University Press. Foley, M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab Advanced. Harlow: Pearson. Jasińska, B., Jaślan, J. and M. Woytowicz-Neymann. 1997. Język Angielski. Repetytorium Gramatyczne z ćwiczeniami. Warszawa: PWN. Thomson, A.J. and A. V. Martinet 1986. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press. Dodatkowa: Alexander, L. G. 1988. Longman English Grammar. Harlow: Longman. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Advanced with key. Oxford: Macmillan. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1 Rozumie znaczenie przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy, które są mu znane, dotyczą problematyki życia codziennego lub problemów ogólnej natury 2 Rozumie dłuższe i krótsze teksty mówione (monologi i dialogi) na tematy, które są mu znane, dotyczą problematyki życia codziennego lub problemów ogólnej natury 3 Potrafi porozumiewać się płynnie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, zarówno w sytuacjach spontanicznej interakcji (także z rodzimym użytkownikiem języka) jak w przygotowanych dłuższych wypowiedziach ustnych 4 Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w wybranym zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego. 5 Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodne rozumienie wypowiedzi studenta przez współrozmówców 6 Ma wiedzę na wybrane tematy dotyczące krajów angielskiego obszaru językowego wypływające z treści omawianych tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych, zaliczenie lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań, możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, końcowa ocena na podstawie wyniku egz. końcowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Wołyński | |
Prowadzący grup: | JOANNA TURKIEWICZ, Robert Wołyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Wołyński | |
Prowadzący grup: | JOANNA TURKIEWICZ, Robert Wołyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.