Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język nowożytny – język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-HISPFRc-24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język nowożytny – język hiszpański
Jednostka: Instytut Filologii Romańskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia romańska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Osiągniecie poziomu A2 według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Rozwinięcie umiejętności skutecznej interakcji słownej w języku hiszpańskim w ramach tematów związanych z życiem codziennym.

Rozwinięcie kompetencji językowej w zakresie słownictwa związanego z życiem codziennym, takich jak opis osób, miejsc i przedmiotów, szkoła, praca, czas wolny, podróże, zakupy, zdrowie, uroczystości rodzinne.

Nabycie podstawowych umiejętności relacjonowania doświadczeń i wydarzeń przeszłych z własnego życia oraz życia innych osób.

Nabycie umiejętności rozumienia ze słuchu wypowiedzi ustnych rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego na tematy związane z życiem codziennym.

Opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem prostych, krótkich tekstów w języku hiszpańskim takich jak krótkie biografie, listy prywatne.

Nabycie umiejętności redagowania krótkich, prostych tekstów na tematy związane z życiem osobistym oraz listów prywatnych.

Nabycie kompetencji interkulturowej z obszaru kulturowego języka hiszpańskiego z zakresu niektórych zwyczajów i postaci ważnych dla kultury Hiszpanii.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis:

Na zajęciach student poznaje słownictwo i wyrażenia związane z życiem codziennym, zagadnienia gramatyczne z zakresu czasów przeszłych, czasu przyszłego, zdań warunkowych i trybu przypuszczającego, rozwija kompetencje rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych, oraz kompetencje redagowania krótkich form pisemnych, a także poznaje kulturę i zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego.

Pełny opis:

Zajęcia z przedmiotu Drugi język romański: język hiszpański dla II roku fil. romańskiej.

Na zajęciach student poznaje:

- słownictwo i zwroty związane z wyrażaniem własnej opinii na dany temat, wyrażaniem akceptacji i odmowy, aprobaty i dezaprobaty oraz innych odczuć.

- słownictwo i wyrażenia związane z tematami dotyczącymi szkoły, pracy, zainteresowań, czasu wolnego, zakupów, zdrowia, podróży, obowiązków domowych.

- słownictwo i wyrażenia związane z opisywaniem osób, przedmiotów i miejsc.

- zagadnienia gramatyczne z zakresu form i użycia czasów Pretérito Perfecto, Pretérito Indefinido, trybu rozkazującego.

- zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczaje związane z uroczystościami rodzinnymi i świętami Bożego Narodzenia, etc.

Student rozwija:

-kompetencje rozumienia ze słuchu podczas odsłuchów nagrań rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego na tematy typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.

- kompetencje rozumienia tekstów pisanych czytając krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, foldery turystyczne, listy prywatne.

- kompetencje pisania tekstów przez redagowanie krótkich form pisemnych opisujących życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkich listów prywatnych.

Literatura:

1. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007

2. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007

3. Dossier gramatyczny, który dostarcza wykładowca

Efekty uczenia się:

Student potrafi wyrażać własną opinię na dany temat związany z życiem osobistym, umie wyrazić aprobatę i dezaprobatę, potrafi wyrazić żal, zdumienie, znudzenie i entuzjazm oraz inne odczucia.

Umie prowadzić prostą rozmowę na tematy związane ze szkołą, pracą, zainteresowaniami, czasem wolnym, zakupami, zdrowiem.

Umie w dość szczegółowy sposób opisywać osoby, przedmioty i miejsca.

Potrafi opowiadać w czasie przeszłym o własnych doświadczeniach takich jak podróże, spędzanie czasu wolnego, wydarzenia z życia własnego i innych osób oraz o wydarzeniach z bliskiej przeszłości.

Rozumie ze słuchu główne myśli zawarte w jasnej, krótkiej wypowiedzi ustnej na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.

Czyta ze zrozumieniem proste, krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, listy prywatne.

Potrafi napisać krótki tekst opisujący życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkie listy prywatne.

Zna niektóre zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczajów związanych z uroczystościami rodzinnymi i świętami Bożego Narodzenia, zna biografie niektórych znanych pisarzy i artystów.

Metody i kryteria oceniania:

- Obecność na zajęciach. Dopuszcza się 1 nieobecność nieusprawiedliwioną na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia.

- Przygotowanie i przedstawienie na zajęciach 15 min. prezentacji na podstawie programu „Españoles en el mundo”

- Uzyskanie z dwóch kolokwiów w ciągu każdego semestru średniej oceny dst.

- Zdanie egzaminu pisemnego po pierwszym i po drugim semestrze.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)