Język francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-FRITAL1-13 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język francuski |
Jednostka: | Instytut Filologii Romańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia włoska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1/ pogłębienie i rozszerzenie wiedzy o wyrażaniu opinii na tematy dotyczące szeroko zrozumianych problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych. Wykorzystanie środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B2+ ESOKJ dla języka francuskiego. 2/ pogłębienie umiejętności ustosunkowania się do szeroko rozumianych problemów społecznych, politycznych, ekonomicznych. 3/ utrwalenie wykorzystania środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych) określonych dla poziomu B2+ ESOKJ dla języka francuskiego. 4/ pogłębienie wiedzy o zasadach tworzenia złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku francuskim oraz i rozumienia argumentacyjnego dyskursu. 5/ pogłębienie umiejętności tworzenia złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych formalnych i nieformalnych w języku francuskim. 6/ pogłębienie umiejętności uczestniczenia w komunikacji językowej w języku francuskim, reagowania w formie ustnej i pisemnej, a także przetwarzania tekstu ustnie lub pisemnie w sposób uporządkowany i spójny. 7/ rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad kompetencją komunikacyjną w języku francuskim 8/ rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Pełny opis: |
Struktury gramatyczne określone dla poziomu B2+ ESOKJ dla języka francuskiego tj czasy przeszłe, passé simple, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif, indicatif, lub infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, opposition, restriction, concession, expressions idiomatiques, figures de style. Sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii. Wiedza z zakresu i słownictwo dotyczące społeczeństwa, pracy, francuskiego/frankofońskich społeczeństw/a – solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów... Typy tekstów: artykuły prasowe; krótkie programy radiowe i telewizyjne. |
Literatura: |
1) Abbadie Christian, Chovelon Bernadette, Morsel Marie-Hélène L’expression française, écrite et orale, PUG 2) Bescherelle 3) Descotes-Genon Christiane, Morsel Marie-Hélène, Richou Claude, L’Exercisier, PUG 4) Dufief Anne-Simone S’exprimer avec logique Hatier 5) Niquet Gilberte, Du paragraphe à l’essai Hatier. 6) Aktualne, wybrane artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ umiejętnie i swobodnie korzysta z bogatych środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych – tj, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif passé, indicatif, lub infinitif, wprowadza passé simple, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause, conséquence, but, volonté, opposition, restriction concession, wprowadzanie figures de style, expressions idiomatiques) określonych dla poziomu B2+ ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na kontrowersyjny wybrany temat. Przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez autora. 2/ tworzy bogate, rozwinięte i szczegółowe wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne. rozumie postawę wyrażoną w dłuższej wypowiedzi ustnej /pisemnej 3/ rozumie postawę wyrażoną w dłuższej wypowiedzi ustnej/ pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi uzasadniając wiedzą (językową/kulturową) na temat 4/ przetwarza tekst ustnie /pisemnie stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki 5/ analizuje i poddaje krytyce teksty/pisze raport (tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty, 6/ analizuje streszczanie tekstów dotyczących tego samego zakresu tematyki (synthèse). 7/ analizuje /pisze teksty argumentacyjne 8/ stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne 9/ korzysta ze źródeł bibliograficznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach; - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - prace domowe; - sprawdzian podsumowujący. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 4 |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 60 |
|
Skrócony opis: |
Tematy: czuć się dobrze, samopoczucie, dobre odżywianie, produkty bio, życie kulturalne, Internet, sztuka, życie zawodowe, świat pracy. Les indicateurs de temps (dès, depuis, il y a, au bout de, jusqu’à), tryb gérondif, słownictwo, wyrazić swoje cierpienie, przyjemność, tryb subjonctif, wyrażenie hypotezy, tryb warunkowy przeszły. napisanie recenzji spektaklu, filmu, imiesłów teraźniejszy, les articulateurs du discours. Artykuły i video francuskiej aktualności, odsłuchy różne |
|
Pełny opis: |
wdrożenie materiału dla poziomu B1 ESOKJ. Czas przeszły złożony (uzgodnienie), zaimki podwójne, przyimki złożone, podkreślenie, forma pasywna konstrukcje czasowe oraz spójniki (wyrażające celu, opozycji, związku przyczynowo-skutkowe), mowa zależna, czas zaprzeszły i za przyszły, tryb subiektywny i warunkowy |
|
Literatura: |
Latitudes 3, Y. Loiseau, M.-N. Cocton, M. Landier, A. Dintilhac Bescherelle, Conjugaison Dictionnaire de la langue francaise (Le Petit Robert, Larousse...) Prasa francuska Francuskie media |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Kod ECTS: | 4 |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 60 |
|
Skrócony opis: |
Tematy: czuć się dobrze, samopoczucie, dobre odżywianie, produkty bio, życie kulturalne, Internet, sztuka, życie zawodowe, świat pracy. Les indicateurs de temps (dès, depuis, il y a, au bout de, jusqu’à), tryb gérondif, słownictwo, wyrazić swoje cierpienie, przyjemność, tryb subjonctif, wyrażenie hypotezy, tryb warunkowy przeszły. napisanie recenzji spektaklu, filmu, imiesłów teraźniejszy, les articulateurs du discours. Artykuły i video francuskiej aktualności, odsłuchy różne |
|
Pełny opis: |
wdrożenie materiału dla poziomu B1 ESOKJ. Czas przeszły złożony (uzgodnienie), zaimki podwójne, przyimki złożone, podkreślenie, forma pasywna konstrukcje czasowe oraz spójniki (wyrażające celu, opozycji, związku przyczynowo-skutkowe), mowa zależna, czas zaprzeszły i za przyszły, tryb subiektywny i warunkowy |
|
Literatura: |
Latitudes 3, Y. Loiseau, M.-N. Cocton, M. Landier, A. Dintilhac Bescherelle, Conjugaison Dictionnaire de la langue francaise (Le Petit Robert, Larousse...) Prasa francuska Francuskie media |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.