Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język regionu (japoński)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-FR-DJR-J-26
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język regionu (japoński)
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologie regionów

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

- rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie A1

- zaznajomienie ze słownictwem na poziomie A1

- ćwiczenie form gramatycznych na poziomie A1

- ćwiczenia wymowy, akcentacji i intonacji na poziomie A1

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak znajomości języka regionu (poziom AB – Absolute Beginner)

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały wskazane przez wykładowcę

• Podręcznik na poziomie A1 zalecany przez nauczyciela

• Proste artykuły prasowe zalecane przez nauczyciela

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Praca z tekstem ✔

Metoda analizy przypadków ✔

Gra dydaktyczna/symulacyjna ✔

Metoda ćwiczeniowa ✔

Demonstracje dźwiękowe i/lub video ✔

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) ✔

Praca w grupach ✔

możliwe zadania w e-learning ✔

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 150

Praca własna studenta

Przygotowanie do zajęć 200

Czytanie wskazanej literatury 20

Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10

Przygotowanie projektu –

Przygotowanie pracy semestralnej –

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 10

SUMA GODZIN 390

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 13 za dwa semestry 8/5


Literatura:

Materiały wskazane przez wykładowcę

• Podręcznik na poziomie A1 zalecany przez nauczyciela

• Proste artykuły prasowe zalecane przez nauczyciela

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

rozumie krótkie wypowiedzi na tematy potoczne, dotyczące życia codziennego i prywatnego, jeśli mówca mówi powoli, prostym językiem i jest gotowy do pomocy;

potrafi robić notatki z odsłuchu prostych komunikatów dotyczące głównych informacji;

potrafi odczytać podstawowe rodzaje pisma;

rozumie proste teksty na tematy codzienne i/lub zawierające podstawowe informacje o ludziach i sprawach pozostających w jego/jej bliskim kręgu zainteresowań;

potrafi się przedstawić, wyrażać treści i formułować pytania z zakresu życia codziennego. Potrafi reagować w podstawowy sposób w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, np. przywitać się, pożegnać, podziękować; przeprosić, potwierdzić, zaprzeczyć;

potrafi napisać prosty tekst, np. nieformalny list, opisać swoją rodzinę, swoje otoczenie;

potrafi poprawnie wymawiać głoski, wyrazy i frazy, akcentować je i stosować właściwą intonację zdaniową, aby nie zakłócić komunikacji na poziomie A1;

potrafi rozpoznać zjawiska kulturowe typowe dla danego obszaru językowego; jest otwarta/otwarty na kulturę danego obszaru językowego i jest gotowa/gotów pogłębiać swoją wiedzę w tym zakresie;

Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd, ubrania, części ciała, pogoda i przyroda, zwyczaje;

Gramatyka na poziomie odpowiadającym standardom A1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia: najważniejsze czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, wszystkie rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, formy określone i nieokreślone rzeczowników, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne.

Fonetyka: prawidłowa wymowa głosek (np. długich i krótkich), akcentacja i intonacja umożliwiająca komunikację na poziomie A1.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

Podstawowe kryteria:

• uczestnictwo w zajęciach (w trybie stacjonarnym lub zdalnym)jest obowiązkowe. Możliwe 2 nieobecności w semestrze, pozostałe muszą zostać zaliczone. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany.

• testy zaliczone (w trybie stacjonarnym lub zdalnym) muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

• zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach.

• dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona (również w ciągu 2 tygodni),to student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%, jeśli jest niższa, student przystępuje do zaliczenia całego semestru.

• Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach:

A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów:

JLPT (poziom 4 Nihongo Noryoku Shiken),

Swedex (A2, B1, B2), Tisus, Svenska C1, PYS

Egzaminy ze znajomości j. estońskiego lub innego drugiego języka regionu na poziomie A1 lub wyższym

B) posiadanie zaliczenia z innego kierunku lub/i uczelni na poziomie A1 (taki wpis musi znajdować się w indeksie)

Student, nawet jeśli zwolniony z uczestnictwa w zajęciach, musi przystąpić do egzaminu jeśli taki jest przewidziany w programie studiów, na poziomie A1, jeśli takiego wcześniej nie zdawał.

Skala ocen Kryteria oceniania

bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;

dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;

dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków

dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;

dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;

niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Kłos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)