Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-FK-26
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Etnolingwistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu S1-FKO
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia koreańska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka angielskiego. Student doskonali sprawności językowe na poziomie średniozaawansowanym i po zakończeniu kursu osiąga poziom biegłości B2+/C1.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

tak

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom znajomości języka na poziomie B2.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

MS Teams, poczta uniwersytecka

Skrócony opis:

Praktyczna nauka języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym/zaawansowanym. Szczególną uwagę zwraca się na równomierny rozwój wszystkich sprawności językowych.

Pełny opis:

Zakresy tematyczne:

- osobowość, cechy charakteru

- praca, zawody

- uczenie się języków obcych, angielski jako międzynarodowy język komunikacji

- historia w kulturze popularnej (np. filmach)

- dźwięki wokół nas i ich wpływ na nasze funkcjonowanie

- literatura

- zarządzanie czasem: wyzwania i rozwiązania

- pieniądze i ich rola w naszym życiu

- współczesne uzależnienia

- wiedza i inteligencja

- sztuka

- zdrowie i medycyna

- różne oblicza podróżowania

Słownictwo:

- kolokacje, stałe wyrażenia i idiomy związane z opisywaniem osobowości, sztuki, literatury i wytworów kultury popularnej a także związane z mówieniem o pracy, konflikcie zbrojnym, czasie, pieniądzach, telefonach i technologii, turystyce i podróżowaniu.

- nazwy: cech charakteru, broni, dźwięków, instrumentów pieniężnych, chorób, środków transportu, gatunków literackich, artystów, dzieł sztuki, urządzeń i gadżetów

- czasowniki frazowe z ‘get’ i ‘have’

- słowotwórstwo: tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych, przedrostki i ich znaczenia, przymiotniki złożone

Gramatyka:

- czasownik ‘have’ (znaczenia, wzory użycia)

- spójniki zdań złożonych

- zaimki

- wyrażanie czynności zwyczajowych i incydentalnych w przeszłości

- czasownik ‘get’ (znaczenia i wzory użycia)

- przysłówki i okoliczniki

- czasowniki modalne i inne sposoby wyrażania przypuszczeń lub pewności

- inwersja jako sposób akcentowania informacji w tekście

- sposoby dystansowania się od przekazywanych informacji za pomocą wybranych struktur

- szczególne zastosowania czasów przeszłych

- używanie bezokolicznika lub rzeczownika odsłownego w różnych konstrukcjach po czasownikach

- wybrane aspekty użycia zdań warunkowych

- czasowniki modalne używane do wyrażania nakazów, konieczności i pozwolenia

- użycie czasowników odnoszących się do zmysłów

- różne struktury służące do mówienia o przyszłości

Pisanie:

- budowanie zdań topikalnych i ich rozwijanie

- pisanie akapitu (200-250 słów)

- pisanie wybranych typów listów/maili nieoficjalnych i oficjalnych

Wymowa:

- akcent wyrazowy

- formy słabe, redukcja sylab nieakcentowanych

- samogłoski w sylabach akcentowanych

- dźwięczne spółgłoski na końcu wyrazów

- zbitki spółgłosek

- podstawowe kontury intonacyjne, rytm języka mówionego

- Podstawowe procesy zachodzące w naturalnym języku mówionym

- Związek między pisownią a wymową, homofony

- Uwrażliwianie na różne akcenty

Literatura:

PODSTAWOWA:

Wybrany podręcznik kursowy przynajmniej na poziomie B2+.

DODATKOWA:

McCarthy, M. and F. O'Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Vince, M. 2003. Advanced Language Practice. Macmillan.

Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context Advanced. Macmillan.

Foley, M. and D. Hall. 2012. My GrammarLab Advanced. Pearson.

Evans, V. 1997. Successful Writing Upper-Intermediate., Successful Writing Advanced. Express Publishing.

Skipper, M. 2002. Advanced Grammar and Vocabulary. Express Publishing.

Efekty uczenia się:

Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych tekstach pisanych, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.

Rozumie krótkie i dłuższe teksty mówione na tematy, które są mu znane i go interesują

Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi; opisywać doświadczenie, wydarzenia, itp. z krótkim uzasadnieniem

Potrafi formułować stosunkowo krótkie, spójne wypowiedzi pisemne na tematy mu znane

Opanował wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego pozwalającą na wygodną, niewymagającą większego wysiłku ze strony rozmówcy komunikację z innym użytkownikiem języka (rodzimym bądź nie)

Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego

Metody i kryteria oceniania:

- zaliczenie wszystkich testów cząstkowych, ustnych prezentacji, prac pisemnych, projektów, wykonywanie prac domowych

- regularne uczestnictwo w zajęciach (możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze)

Końcowa ocena wystawiana jest na podstawie wyniku egzaminu końcowego oraz oceny z zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Maciejewska
Prowadzący grup: Anna Maciejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Maciejewska
Prowadzący grup: Anna Maciejewska, Katarzyna Turska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Literatura:

Jeremy Day, Graham Skerritt. 2020.

Language Hub Split edition Advanced (C1) (Part A) Książka ucznia + kod do Student's App

ISBN: 9781380046543

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Maciejewska
Prowadzący grup: Anna Maciejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)