Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-ANG-66 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-X-S1-Szw w sem. letnim |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | filolgia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa w języku angielskim z zakresu wybranych kręgów tematycznych do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ rozwinięcie sprawności rozumienia czytanych tekstów fabularnych, publicystycznych i popularno-naukowych w języku angielskim do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ przedstawienie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka angielskiego i podniesienie kompetencji językowej studentów w dziedzinie poprawności gramatycznej do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ wypracowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi ustnych w języku angielskim oraz rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności rozumienia słuchanych oryginalnych nagrań tekstów w języku angielskim, odpowiadającej poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności związanych z redagowaniem konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ przedstawienie ogólnej wiedzy dotyczącej geografii i historii krajów angielskiego obszaru językowego przedstawienie szczegółowej wiedzy na temat życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem różnych źródeł rozwinięcie umiejętności pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Skrócony opis: |
Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka angielskiego do poziomu C1+/C2 ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku angielskim, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ. ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1+/C2 ESOKJ: formułowanie wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka angielskiego oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1+/C2 wg EOSKJ prezentacja najważniejszych informacji dotyczących geografii i powojennej historii krajów angielskiego obszaru językowego prezentacja najważniejszych zagadnień dotyczących kultury krajów angielskiego obszaru językowego ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Literatura: |
Evans, V. 2006. Successful Writing: Express Publishing Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice: Oxford University Press Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use: Cambridge Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2003. English Vocabulary in Use - advanced: Cambridge Preiss, S. 2004. North Star - Listening and Speaking: Longman oraz Kod Brytania. LILY TIGER. (2009). Thorogood Publishing Lipoński, Wojciech. (2004). Dzieje kultury brytyjskiej, PWN Newbrook, Jacky & Judith Wilson. (2006). New Proficiency Gold. Longman. Harlow. O’Driscoll, James. (2000). Britain. The Country and Its People: An Introduction for Learners of English, OUP . Oxford Guide to British and American Culture. (1999). OUP |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: posiada aktywny zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+/C2 ESOKJ posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka angielskiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ potrafi wypowiadać się w języku angielskim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku angielskim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku angielskim na poziomie C1+/C2 zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku angielskim oraz potrafi ją zastosować posiada ogólną wiedzę na temat geografii i historii krajów angielskiego obszaru językowego posiada szczegółową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności potrafi samodzielnie pracować z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym źródeł internetowych potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnie przygotowanych dyskusjach |
Metody i kryteria oceniania: |
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a. Can you think of any evidence to support the idea that we would all be better off without money and material possessions? (praca w grupach) b. How far do you agree with this statement? "Travel abroad is no longer the adventure it used to be. Mass tourism has destroyed the adventure of foreign travel." (dyskusja panelowa} c. Great Britain vs. The United Kingdom d. From the British Empire to the Commonwealth 4. Kryteria oceniania: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.