Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-ANG-36 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Rozwinięcie zdolności systematycznej pracy nad językiem do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ oraz poddawania własnej pracy krytycznej ocenie Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki praktycznej do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ: części mowy, konstrukcje bezokolicznikowe, gerundivum Rozwinięcie umiejętności poprawnego użycia podstawowych części mowy, konstrukcji bezokolicznikowych oraz gerundivum w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ Utrwalenie wiadomości o systemie fonetycznym i fonologicznym języka angielskiego Rozwinięcie umiejętności poprawnej artykulacji wybranych spółgłosek angielskich Rozwinięcie umiejętności w zakresie poprawnej imitacji wybranych wzorców intonacyjnych języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji gramatycznych i semantycznych Rozwinięcie zdolności rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ z różnych dziedzin życia a także rozumienia potocznej angielszczyzny wraz z różnymi akcentami Doskonalenie i poszerzanie słownictwa z wybranych dziedzin życia na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ Rozwinięcie umiejętności precyzyjnego i poprawnego formułowania wypowiedzi w języku angielskim do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ w jasny i przejrzysty sposób Dalsze doskonalenie umiejętności prezentacji wybranego zagadnienia/tematu w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ Rozwinięcie umiejętności pracy w grupach, polegającej m.in. na: wspólnym przygotowaniu dialogów sytuacyjnych, argumentów do dyskusji a także wymianie opinii i poglądów w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów w języku angielskim w formie dialogu lub dyskusji panelowej Rozwinięcie umiejętności korzystania z różnego typu słowników specjalistycznych (np.: Longman Pronunciation Dictionary, Collins Paperback Thesaurus, Oxford Learner’s WordFinder Dictionary) |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Pełny opis: |
Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. Zajęcia obejmują język mówiony i pisany i składają się z następujących komponentów: gramatyka praktyczna, fonetyka, język pisany, słownictwo i konwersacja. Kurs z fonetyki obejmuje czynną i bierną znajomość systemu dyftongów i spółgłosek angielskich. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym. Zajęcia z konwersacji składają się z dwóch części: 1) analizy różnych funkcji w oparciu o podręcznik {Functions of English}, 2) prezentacji tematów wybranych przez poszczególnych studentów. |
Literatura: |
Clare A. & J.J. Wilson, 2012, Speak Out Advanced, Harlow: Longman Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: zna pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst popularno-naukowy w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ dostrzega różnice w rejestrach językowych potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego w zakresie objętym modułem na poziomiie B2+/C1 według ESOKJ potrafi przygotować krótką prezentację w języku angielskim na wybrany temat rozumie język potoczny na poziomie B2+/C1 według ESOKJ korzysta w przeważajacym stopniu ze słowników jednojęzycznych Potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie i idiomatycznie formułując swoje opinie oraz dobierając odpowiednie formy argumentacji posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim na poziomie B2+/C1 według ESOKJ rozumiejąc konstrukcje, jakich używa słyszy różnice w elementach segmentalnych fonetyki obu języków umie pracować w grupie przygotowując różne argumenty i opinie do dyskusji |
Metody i kryteria oceniania: |
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a. Transcribe the passage below. b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same. c. High unemployment may lead to social unrest (dyskusja panelowa). d. What type of personality do you need to work in a co mpetitive workplace (praca w parach). 4. Kryteria oceniania 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Horała, Tomasz Kowalewski, Alicja Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.