Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-36
Kod Erasmus / ISCED: 09.102 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Katedra Skandynawistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Rozwinięcie zdolności systematycznej pracy nad językiem do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ oraz poddawania własnej pracy krytycznej ocenie

Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki praktycznej do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ: części mowy, konstrukcje bezokolicznikowe, gerundivum

Rozwinięcie umiejętności poprawnego użycia podstawowych części mowy, konstrukcji bezokolicznikowych oraz gerundivum w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

Utrwalenie wiadomości o systemie fonetycznym i fonologicznym języka angielskiego

Rozwinięcie umiejętności poprawnej artykulacji wybranych spółgłosek angielskich

Rozwinięcie umiejętności w zakresie poprawnej imitacji wybranych wzorców intonacyjnych języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji gramatycznych i semantycznych

Rozwinięcie zdolności rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ z różnych dziedzin życia a także rozumienia potocznej angielszczyzny wraz z różnymi akcentami

Doskonalenie i poszerzanie słownictwa z wybranych dziedzin życia na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

Rozwinięcie umiejętności precyzyjnego i poprawnego formułowania wypowiedzi w języku angielskim do poziomu B2+/C1 wg ESOKJ w jasny i przejrzysty sposób

Dalsze doskonalenie umiejętności prezentacji wybranego zagadnienia/tematu w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

Rozwinięcie umiejętności pracy w grupach, polegającej m.in. na: wspólnym przygotowaniu dialogów sytuacyjnych, argumentów do dyskusji a także wymianie opinii i poglądów w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów w języku angielskim w formie dialogu lub dyskusji panelowej

Rozwinięcie umiejętności korzystania z różnego typu słowników specjalistycznych (np.: Longman Pronunciation Dictionary, Collins Paperback Thesaurus, Oxford Learner’s WordFinder Dictionary)


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Pełny opis:

Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. Zajęcia obejmują język mówiony i pisany i składają się z następujących komponentów: gramatyka praktyczna, fonetyka, język pisany, słownictwo i konwersacja. Kurs z fonetyki obejmuje czynną i bierną znajomość systemu dyftongów i spółgłosek angielskich. W ramach nauczania języka pisanego i słownictwa przeprowadza się analizę różnic między językiem pisanym i mówionym. Zajęcia z konwersacji składają się z dwóch części: 1) analizy różnych funkcji w oparciu o podręcznik {Functions of English}, 2) prezentacji tematów wybranych przez poszczególnych studentów.

Literatura:

Clare A. & J.J. Wilson, 2012, Speak Out Advanced, Harlow: Longman

Clark, S. & G.Poiton, 2009, Words, A User’s Guide, Harlow: Longman

Foley,M. & D.Hall, 2005, Advanced Learner’s Grammar, Harlow: Longman

Graver, B.D., 1990, Advanced English Practice, Oxford: Oxford University Press

Hewings, M., 2005, Advanced Grammar in Use, Cambridge: Cambridge University Press

McCarthy, M. & F. O’Dell, 2002, English Vocabulary in Use, Cambridge: Cambridge University Press

Roach, P., 2002, English Phonetics and Phonology, Cambridge: Cambridge University Press

Side, R. & G. Wellman, 1999, Grammar and Vocabulary for CAE and CPE, Harlow; Longman

Sobkowiak, W., 2001, English Phonetics for Poles, Poznań: Bene Nati

Thomas, B.J., 1991, Advanced Vocabulary and Idiom, Walton-on-Thames: Nelson

Vince, M., 2003, Advanced Language Practice, Oxford: Macmillan

Wells, J. C., 2008, Pronunciation Dictionary, Harlow: Longman.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

zna pojęcia z gramatyki i fonetyki języka angielskiego na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst popularno-naukowy w języku angielskim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ

dostrzega różnice w rejestrach językowych

potrafi analizować podstawowe zagadnienia gramatyczne języka angielskiego w zakresie objętym modułem na poziomiie B2+/C1 według ESOKJ

potrafi przygotować krótką prezentację w języku angielskim na wybrany temat

rozumie język potoczny na poziomie B2+/C1 według ESOKJ

korzysta w przeważajacym stopniu ze słowników jednojęzycznych

Potrafi zabrać głos w dyskusji poprawnie i idiomatycznie formułując swoje opinie oraz dobierając odpowiednie formy argumentacji

posługuje się bardziej świadomie językiem angielskim na poziomie B2+/C1 według ESOKJ rozumiejąc konstrukcje, jakich używa

słyszy różnice w elementach segmentalnych fonetyki obu języków

umie pracować w grupie przygotowując różne argumenty i opinie do dyskusji

Metody i kryteria oceniania:

Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.

a. Transcribe the passage below.

b. Rewrite the sentences below so that the meaning stays the same.

c. High unemployment may lead to social unrest (dyskusja panelowa).

d. What type of personality do you need to work in a co mpetitive workplace (praca w parach).

4. Kryteria oceniania

5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Horała, Tomasz Kowalewski, Alicja Piotrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)