Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie systemów infromacyjnych (wykład monograficzny)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-2WKM-PSI-JN-24
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Projektowanie i administrowanie baz danych i sieci Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie systemów infromacyjnych (wykład monograficzny)
Jednostka: Instytut Językoznawstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 15.00 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Cele kształcenia:

Celem jest zapoznanie studenta z wybraną rozszerzoną tematyką badawczą nauk filologicznych, nauk pokrewnych, bądź nauk z pogranicza filologii i innych dziedzin (np. informatyki). Student zapoznaje się przede wszystkim z wiedzą związaną z daną tematyką i teoretycznymi jej aspektami, efekty kształcenia z kategorii umiejętności i kompetencji również są obecne.

Pełny opis:

Opis treści kształcenia:

zapoznanie z zaawansowanym warsztatem pracy naukowej i metodologią badań naukowych w dziedzinach filologicznych i pokrewnych

zaawansowana znajomość wybranych teorii ogólnych i/lub szczegółowych z dziedzin filologicznych lub pokrewnych, objętych tematyką rozprawy

wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach do uczestnictwa w zjawiskach współczesnej cywilizacji, jej tworzeniu, interpretacji i wyjaśnianiu

doskonalenie umiejętności potrzebnych do pracy zawodowej / naukowej /uczestnictwa w życiu kulturalnym

rozwijanie postaw i umiejętności związanych z samorozwojem i samodzielnym poszerzaniem wiedzy związanej z tematyką zajęć

Literatura:

W zależności od tematyki (wskazana przez prowadzącego)

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

zna i rozumie na rozszerzonym poziomie ogólnym i szczegółowym najważniejsze oraz wybrane zagadnienia badawcze w zakresie nauk filologicznych lub nauk pokrewnych i formalnych

samodzielnie analizuje wybrane problemy badawcze, korzystając ze źródeł wartościuje i dobiera odpowiedni model teoretyczny

krytycznie ocenia przydatność źródeł, twórczo je wykorzystuje w pracy naukowej, której wyniki potrafi przedstawić zarówno specjalistom z danej dziedziny, jak i niespecjalistom

posiada rozszerzoną wiedzę o ogólnej metodologii badań naukowych oraz ekspercką wiedzę o danej dyscyplinie w zakresie prowadzonych badań lub zagadnień objętych przedmiotem

posiada ogólną i szczegółową wiedzę ekspercką na temat wybranej, wąskiej tematyki badawczej;

w ramach tej tematyki myśli naukowo o wyjaśnianych problemach, przedstawia ich krytyczną analizę, samodzielnie projektuje badania naukowe

zna, rozumie i analizuje zjawiska kulturowe obszaru językowego

przejawia chęć biernego i czynnego uczestniczenia w życiu kulturalnym obszaru językowego

rozumie, akceptuje i docenia rolę zróżnicowania kulturowego współczesnej cywilizacji

przejawia chęć ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności w relewantnych dziedzinach wiedzy

Metody i kryteria oceniania:

Bieżąca ocena postępów pracy i zaangażowania studenta, test zaliczeniowy lub egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)