Praktyczna nauka języka koreańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-2PNJK-14 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.8
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka koreańskiego | ||
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki | ||
Grupy: |
Filologia, specjalność filologia koreańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 1 |
||
Strona przedmiotu: | http://brak | ||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język koreański | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | Filologia - filologia koreańska |
||
Poziom przedmiotu: | II stopień |
||
Cele kształcenia: | Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka koreańskiego. Student poznaje system gramatyczny, poszerza słownictwo przewidziane zakresem podręcznika, uzyskuje praktyczną znajomość kontekstu kulturowego. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
||
Skrócony opis: |
W ramach zajęć student zapoznaje się z systemem gramatycznym uwzględnionym w podręczniku, poszerza słownictwo w danym zakresie w kontekście kulturowym. |
||
Pełny opis: |
Student zapoznaje się ze słownictwem i konstrukcjami gramatycznymi z lekcji 1-14 (Korean Language IV) w I semestrze, lekcje 15-34 w II semestrze (podział jest umowny i jest powiązany z tempem pracy, może więc nieznacznie odbiegać od rzeczywistej realizacji). W ramach zagadnień gramatycznych poruszane są m.in. kwestie następujące: - aktywne i deskryptywne czasowniki posiłkowe - czasowniki kauzatywne - konstrukcje z czasem przeszłym ciągłym - konstrukcje zgody - mowa zależna - konstrukcje wyrażające rezygnację (emfatyczność) --- konstrukcje przyczynowo-skutkowe negatywne i pozytywne; - mowa zależna pośrednia (pytania, nakazy, zdania oznajmiające) - niesprecyzowane terminowo wyrażenia czasowe; - aspekty czasu; - strony bierne; - konstrukcje natychmiastowości zdarzeń; - wyrażenia zamienne; W trakcie zajęć wykorzystuje się słownictwo i gramatykę objęte treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych. Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu, tłumaczeniu i analizie tekstów pisanych, z wykorzystaniem źródeł słownikowych, encyklopedycznych i multimedialnych. |
||
Literatura: |
Podstawowa: - ‘Korean 4 (한국어 4) 2nd edition, Language Education Institute, SNU, Moonjinmedia, Seoul. - ‘Korean 4 Practice Book (한국어 4 연습 책) Language Education Institute, SNU, Moonjinmedia, Seoul. Dodatkowa: - Lim Hobin et al (2001) ‘Korean Grammar for International Learners’, Yonsei University Press, Seoul. - 김정숙 외 (2005) ‘외국인을 위한 한국어 문법 II. 국립국어원, 서울. -백봉자 (2006) ‘외국어로서의 한국어 문법 사전’, 도서출판 하우, 서울. |
||
Efekty uczenia się: |
Student po ukończeniu kursu: -potrafi użyć w mowie i piśmie objęte przedmiotem słownictwo, stosownie do sytuacji komunikacyjnej -potrafi użyć objęte przedmiotem konstrukcje gramatyczne adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej w zakresie przewidzianym przedmiotem tłumaczyć i analizować teksty języka koreańskiego pod względem gramatycznym i pragmatycznym w zakresie przewidzianym przedmiotem -potrafi wypowiadać się i prowadzić rozmowę w języku koreańskim w zakresie przewidzianym przedmiotem -potrafi komunikować się pisemnie w języku koreańskim, sformułować tekst w odpowiedniej formie (listu, eseju, wypracowania) zakresie przewidzianym przedmiotem -zna terminologię gramatyczną w zakresie objętym przedmiotem -potrafi samodzielnie posługiwać się źródłami informacji na temat pisowni, słownictwa i gramatyki języka koreańskiego w zakresie wykraczającym poza treści nauczania |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich testów kontrolnych (minimum 60,01%), możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu ustnego i pisemnego (<60% - ndst, 60,01-70% dst, 71-75% dst+, 76-85% db, 86-90% db+, 91%< bdb) Metody oceniania: pisemny i ustny egzamin końcowy, cząstkowe testy zaliczeniowe w procesie kształcenia, bieżąca kontrola w trakcie zajęć dydaktycznych, prace domowe w zakresie przewidzianym przedmiotem. |
||
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Borowiak | |
Prowadzący grup: | Saia Lee, Emilia Wojtasik-Dziekan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Borowiak | |
Prowadzący grup: | Paweł Kida, Emilia Wojtasik-Dziekan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Choon-Sil Lim | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Borowiak, Saia Lee | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.