Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Polens Vielfalt in Gegenwart und Geschichte

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 08-AMUP-PVG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Polens Vielfalt in Gegenwart und Geschichte
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: oferta AMU-PIE na semestr letni
oferta AMU-PIE na semestr zimowy
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

Kulturoznawstwo, oferta dla studentów programu Erasmus i Erasmus Plus.

Cele kształcenia:

Przekazanie podstawowej wiedzy na temat kultury polskiej dawniej i dziś widzianej z perspektywy różnorodności.

Student czy się nawiązać kontakt z innymi w grupie międzynarodowej, pracuje w zespole projektowym.

• Wissensvermittlung aus der Perspektive der synchronen und diachronen Darstellung, Analyse und Beschreibung der Kultur (en) in Polen

• Heranführung von Studierenden an unterschiedliche Arbeitsansätze und – methoden

• Wissensvermittung im Bereich der diversiven Formen der Kulturbeschreibung und – Analyse

• Auseinandersetzung mit dem Eigenen und Fremden (jeweils aus der Perspektive der Teilnehmenden) – Vergleichendes Arbeiten

• Förderung von Tandem-, Teamarbeit in einer multikulturellen Projektgruppe





Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Zajęcia nie są prowadzone zdalnie.

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Nie ma. Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. (wspomaganie w języku angielskim możliwe)

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Lektorium Instytutu Kulturoznawstwa, bezpośrednio u wykładowczyni.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

praca z tekstem

praca z materiałem audiowizualnym

wykład

wizyta w muzeum

podróż studyjna

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Student powinien przeznaczyć na przygotowanie do zajęć maksymalnie 1 godzinę tygodniowo - czytając wyznaczone teksty, odwiedzając wybrane strony internetowe. Ze względu na różnorodność tematyki i krajów pochodzenia studentów większość zadań wykonywana jest bezpośrednio na zajęciach.

Punkty ECTS-5

Skrócony opis:

Przedmiot stanowi szerokie wprowadzenie do kultury polskiej w ramach przyjętej perspektywy różnorodności (w zakresie synchronicznym i diachronicznym). Istotny wątek zajęć stanowi refleksja indywidualna i zespołowa nad różnicami kulturowymi.

Pełny opis:

Wo bist du? Polen und seine geographischen Koordinaten

Wie beschreibe ich die Kultur? Was gehört zu ihren Elementen? Vergleichender Ansatz

Die Demokratie in Polen – einst und jetzt

Die Verfassungen und nationale Feiertage

Die Hauptstädte Polens: Gniezno-Poznań-Kraków- Warszawa

Die soziale Strukturierung Polens zu Beginn des 21.Jahrhunderts

Die polnische Sprache innerhalb der slawischen Sprachfamilie, bekannte polnische Schrifsteller im 20.Jh.

Eine neue Stadt im Aufbruch: Łódź im 19.Jh. – Andrzej Wajda „Das gelobte Land” (Ziemia obiecana, nach dem Roman von W.S.Reymont

Wie wird die polnische Kunst präsentiert? Besuch im Nationalmuseum Poznań.

Die wichtigsten Veränderungen in Polen im 20.Jh. - II Weltkrieg und seine Folgen

Polen in der europäischen Union

Meine Kultur und die polnische – Präsentationen, in Tandem (Teil I. ), Diskussion

Meine Kultur und die polnische – Präsentationen, in Tandem (II), Diskussion

Evaluation des Seminars

Literatura:

M. Kneio: Polnische Literatur, Cornelsen Verlag Berlin 2003

• M. Kneip, M. Mack: Polnische Geschichte, Cornelsen Verlag, Berlin 2007

• B. Pleitner, M. Grzywacz: Polen. Eine Reise. Erinnerungs – und Begegnungsorte, Bis – Verlag Oldenburg 2011

• Reiseland Polen – Multimedia Reiseführer, kulttour. pl

Efekty uczenia się:

Przekazanie podstawowej wiedzy na temat kultury polskiej dawniej i dziś widzianej z perspektywy różnorodności.

Student czy się nawiązać kontakt z innymi w grupie międzynarodowej, pracuje w zespole projektowym.

Der Student hat das Wissen über die synchronen und diachronen Darstellungsmodi , Analyse und Beschreibung der Kultur (en) in Polen erworben

• wurde an unterschiedliche Arbeitsansätze und – methoden herangeführt.

• Wissensvermittung im Bereich der diversiven Formen der Kulturbeschreibung und – Analyse

• Setzte sich mit dem Eigenen und Fremden (jeweils aus der Perspektive der Teilnehmenden) auf Grund des vergleichenden Arbeitens auseinander.

• Förderung von Tandem-, Teamarbeit in einer multikulturellen Projektgruppe

Metody i kryteria oceniania:

Raport z wizyty w Muzeum Narodowym w Poznaniu, praca na zajęciach, prezentacja na zakończenie kursu - w parach na tematy ustalone i wypracowane przez studentów. (także w ramach zajęć w ich macierzystych uczelniach)

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)