Polens Vielfalt in Gegenwart und Geschichte
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 08-AMUP-PVG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Polens Vielfalt in Gegenwart und Geschichte |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
oferta AMU-PIE na semestr letni oferta AMU-PIE na semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | Kulturoznawstwo, oferta dla studentów programu Erasmus i Erasmus Plus. |
Cele kształcenia: | Przekazanie podstawowej wiedzy na temat kultury polskiej dawniej i dziś widzianej z perspektywy różnorodności. Student czy się nawiązać kontakt z innymi w grupie międzynarodowej, pracuje w zespole projektowym. • Wissensvermittlung aus der Perspektive der synchronen und diachronen Darstellung, Analyse und Beschreibung der Kultur (en) in Polen • Heranführung von Studierenden an unterschiedliche Arbeitsansätze und – methoden • Wissensvermittung im Bereich der diversiven Formen der Kulturbeschreibung und – Analyse • Auseinandersetzung mit dem Eigenen und Fremden (jeweils aus der Perspektive der Teilnehmenden) – Vergleichendes Arbeiten • Förderung von Tandem-, Teamarbeit in einer multikulturellen Projektgruppe |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Zajęcia nie są prowadzone zdalnie. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Nie ma. Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. (wspomaganie w języku angielskim możliwe) |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Lektorium Instytutu Kulturoznawstwa, bezpośrednio u wykładowczyni. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | praca z tekstem praca z materiałem audiowizualnym wykład wizyta w muzeum podróż studyjna |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Student powinien przeznaczyć na przygotowanie do zajęć maksymalnie 1 godzinę tygodniowo - czytając wyznaczone teksty, odwiedzając wybrane strony internetowe. Ze względu na różnorodność tematyki i krajów pochodzenia studentów większość zadań wykonywana jest bezpośrednio na zajęciach. Punkty ECTS-5 |
Skrócony opis: |
Przedmiot stanowi szerokie wprowadzenie do kultury polskiej w ramach przyjętej perspektywy różnorodności (w zakresie synchronicznym i diachronicznym). Istotny wątek zajęć stanowi refleksja indywidualna i zespołowa nad różnicami kulturowymi. |
Pełny opis: |
Wo bist du? Polen und seine geographischen Koordinaten Wie beschreibe ich die Kultur? Was gehört zu ihren Elementen? Vergleichender Ansatz Die Demokratie in Polen – einst und jetzt Die Verfassungen und nationale Feiertage Die Hauptstädte Polens: Gniezno-Poznań-Kraków- Warszawa Die soziale Strukturierung Polens zu Beginn des 21.Jahrhunderts Die polnische Sprache innerhalb der slawischen Sprachfamilie, bekannte polnische Schrifsteller im 20.Jh. Eine neue Stadt im Aufbruch: Łódź im 19.Jh. – Andrzej Wajda „Das gelobte Land” (Ziemia obiecana, nach dem Roman von W.S.Reymont Wie wird die polnische Kunst präsentiert? Besuch im Nationalmuseum Poznań. Die wichtigsten Veränderungen in Polen im 20.Jh. - II Weltkrieg und seine Folgen Polen in der europäischen Union Meine Kultur und die polnische – Präsentationen, in Tandem (Teil I. ), Diskussion Meine Kultur und die polnische – Präsentationen, in Tandem (II), Diskussion Evaluation des Seminars |
Literatura: |
M. Kneio: Polnische Literatur, Cornelsen Verlag Berlin 2003 • M. Kneip, M. Mack: Polnische Geschichte, Cornelsen Verlag, Berlin 2007 • B. Pleitner, M. Grzywacz: Polen. Eine Reise. Erinnerungs – und Begegnungsorte, Bis – Verlag Oldenburg 2011 • Reiseland Polen – Multimedia Reiseführer, kulttour. pl |
Efekty uczenia się: |
Przekazanie podstawowej wiedzy na temat kultury polskiej dawniej i dziś widzianej z perspektywy różnorodności. Student czy się nawiązać kontakt z innymi w grupie międzynarodowej, pracuje w zespole projektowym. Der Student hat das Wissen über die synchronen und diachronen Darstellungsmodi , Analyse und Beschreibung der Kultur (en) in Polen erworben • wurde an unterschiedliche Arbeitsansätze und – methoden herangeführt. • Wissensvermittung im Bereich der diversiven Formen der Kulturbeschreibung und – Analyse • Setzte sich mit dem Eigenen und Fremden (jeweils aus der Perspektive der Teilnehmenden) auf Grund des vergleichenden Arbeitens auseinander. • Förderung von Tandem-, Teamarbeit in einer multikulturellen Projektgruppe |
Metody i kryteria oceniania: |
Raport z wizyty w Muzeum Narodowym w Poznaniu, praca na zajęciach, prezentacja na zakończenie kursu - w parach na tematy ustalone i wypracowane przez studentów. (także w ramach zajęć w ich macierzystych uczelniach) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.