Wybrane aspekty autoprezentacji - spec. kultury mediów cyfrowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-WAA-21PDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane aspekty autoprezentacji - spec. kultury mediów cyfrowych |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacji kultury mediów cyfrowych dla X-S2-FilPol |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | - wprowadzenie studentów w podstawowe zagadnienia z zakresu autoprezentacji, zarządzania wizerunkiem własnym i firmy, a także wystąpień publicznych, - rozwój umiejętności interpersonalnych w zakresie autoprezentacji, mowy ciała i technik wywierania wpływu, - zbudowanie praktycznych umiejętności w zakresie wystąpień publicznych (również przygotowywania prezentacji multimedialnych): planowanie prezentacji, wykorzystanie narzędzi prezentacyjnych, umiejętność dobierania i operowania argumentami, wzbudzanie i utrzymywanie uwagi słuchaczy. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość obsługi komputera – programów Power Point, programów do obróbki plików filmowych. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład, lektura indywidualna, dyskusja w grupie, ćwiczenia w parach, ćwiczenia w grupach praca indywidualna i zespołowa (w trakcie zajęć), praca indywidualna poza godzinami kontaktowymi i wystąpienie w trakcie zajęć |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
Autoprezentacja (sterowanie wrażeniem, techniki autoprezentacyjne, strategie autoprezentacji). Autoprezentacja społeczna, różnice kulturowe i analiza przekazów symbolicznych. Kreowanie wizerunku firmy. Wizerunek w Internecie: e-PR. Instrumenty perswazji. Formy wystąpień publicznych. Wystąpienia publiczne (w różnych sytuacjach retorycznych). |
Pełny opis: |
Autoprezentacja (sterowanie wrażeniem, techniki autoprezentacyjne, strategie autoprezentacji). Autoprezentacja społeczna, różnice kulturowe i analiza przekazów symbolicznych. Kreowanie wizerunku firmy. Wizerunek w Internecie: e-PR. Instrumenty perswazji. Formy wystąpień publicznych. Wystąpienia publiczne (w różnych sytuacjach retorycznych). |
Literatura: |
Anthonissen F. Peter, Komunikacja kryzysowa. Warszawa 2010. Budzyński Wojciech, Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty. Warszawa 2003. Detz Joanna, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić. Gdańsk 2001. Goffman Erving, Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa 2008. Gronbeck B. E., German K., Ehninger D., Monroe A. H., Zasady komunikacji werbalnej. Poznań 2001. Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk 1999. Pratkanis Anthony, Aronson Elliot, Wiek propagandy. Warszawa 2005. Szmajke Andrzej, Autoprezentacja. Maski, miny, pozy. Olsztyn 1999. Turk Christopher, Sztuka przemawiania. Wrocław 2003. Witkowski Tomasz, Psychomanipulacje. Wałbrzych 2000 Witkowski Tomasz. Psychologia kłamstwa. Wałbrzych 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: zreferować podstawowe zagadnienia z zakresu autoprezentacji, zarządzania wizerunkiem własnym i firmy tworzyć własne teksty w określonej sytuacji retorycznej i wybrać najskuteczniejsze strategie retoryczne w danych warunkach komunikacyjnych zastosować określone strategie autoprezentacyjne dla osiągnięcia zamierzonego celu przygotować wystąpienie publiczne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi multimedialnych ocenić skuteczność określonych zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacji kreowania wizerunku własnego i firmy, również w przestrzeni wirtualnej |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, w pracy indywidualnej i zespołowej), wartość merytoryczna projektów, prezentacji i wystąpień przygotowanych przez studenta, sprawność retoryczna w zakresie budowania tekstów perswazyjnych i wygłaszania ich, wykonanie trzech zadań składających się na ocenę końcową, obecność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.