Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-SM-12SZPDU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | sztuka pisania |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej poprzez: - pomoc w określeniu tematu projektu badawczego (pracy magisterskiej), - przekazanie wiedzy niezbędnej do przeprowadzenia projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - przygotowanie do stosowania specjalistycznych metod badawczych właściwych dla proble-matyki seminarium, - zapoznanie studentów z zasadami prawa autorskiego, - doskonalenie umiejętności pracy w grupie pod kierunkiem promotora, - doskonalenie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji niezbędnych do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - kształtowanie świadomości literackiej, językowej i kulturalnej uczestników seminarium. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, metody analizy przypadków, metoda badawcza (dociekania naukowego), metoda projektu, praca w grupach. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 8 (3+5) |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - merytoryczna i metodologiczna specyfika seminarium oraz zasad pisania prac magisterskich, - prezentacja tematów prac magisterskich i dyskusja na ich temat, - dokonanie przez studentów wyboru tematu pracy magisterskiej, - przedyskutowanie kluczowych problemów i kontekstów związanych z tematyką prac, - rezentacja konspektów /rozdziałów prac lub opisów projektów badawczych połączona z dyskusją na ich temat. |
Literatura: |
Według rekomendacji promotorów prac magisterskich, w zależności od tematyki seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - wykazuje się szeroką i kontekstową wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), - potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułować własne poglądy i odnosić się do opinii wyrażanych przez innych członków grupy, potrafi współpracować z grupą i kierować nią, - potrafi stosować zasady prawa autorskiego, a także wprowadzać pozyskane dane do własnych prac, krytycznie i twórczo przetwarzać je z poszanowaniem zasad własności intelektualnej, - potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej), wykazuje się znajomością formalnych zasad redagowania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści), - potrafi opracować konspekt /rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej, nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt/rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego. dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego. dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej. dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej. dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej. niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu/rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Gajda, Piotr Śliwiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Gajewska, Marcin Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bednarek, Krzysztof Hoffmann | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.