Językowe podstawy copywritingu - spec. komunikacja medialna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-JPC-12PDL |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Językowe podstawy copywritingu - spec. komunikacja medialna |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty obowiązkowe dla spec. komunikacja medialna (studia licencjackie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - przekazanie wiedzy dotyczącej struktury i funkcjonowania komunikatów reklamowych we współczesnej przestrzeni kulturowej, - przekazanie wiedzy o zależności sposobu językowego kształtowania tekstu od sytuacji komunikacyjnej, - wyrobienie umiejętności analizowania i interpretowania komunikatów reklamowych, - doskonalenie umiejętności sprawnego, poprawnego, skutecznego i estetycznego posługiwania się polszczyzną w gatunku reklamowym, - wyrobienie nawyku korzystania ze źródeł leksykograficznych w pracy nad tekstem o charakterze komercyjnym, - rozwinięcie umiejętności twórczego wyzyskania środków językowych w pracy nad tekstem o charakterze komercyjnym, - doskonalenie umiejętności pracy w zespole. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Ćwiczenia, praca indywidualna i zespołowa (w trakcie zajęć i poza godzinami kontaktowymi), dyskusja w grupie. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - styl – gatunek – komunikat reklamowy, - językowe wyznaczniki tekstu reklamowego, - tendencje ewolucyjne współczesnej polszczyzny a tekst reklamowy, - różnostylistyczność tekstu reklamowego, - slogan reklamowy – charakterystyka, - tekst właściwy (body text) i tekst poboczny, - reklama radiowa – warsztat, - reklama telewizyjna – warsztat, - ulotka, plakat, akcja promocyjna – warsztat, - reklama społeczna – warsztat. |
Literatura: |
Zalecana literatura: J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004. W. Budzyński, Reklama – techniki skutecznej perswazji, Warszawa 1999. M. Ślużyński, Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych, Gliwice 2004. J. Kall, Reklama, wyd. II zmienione, Warszawa 2002. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001. D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2005. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi: - właściwie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z komunikatem reklamowym, - wyjaśniać zależności między stylem, gatunkiem a tekstem reklamowym, - rozpoznawać i rozróżniać widoczne w tekstach reklamowych tendencje ewolucyjne współczesnej polszczyzny, - analizować i interpretować teksty reklamowe, - krytycznie oceniać wartość sloganu reklamowego i tekstu właściwego, - podawać przykłady fortunnych tekstów reklamowych, - tworzyć teksty reklamowe, - korzystać ze słowników tradycyjnych i elektronicznych, słowników dostępnych w sieci i z językowych korpusów sieciowych w pracy nad komunikatem reklamowym, - kompetentnie i świadomie uczestniczyć w skomercjalizowanej przestrzeni kulturowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomite wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy. dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobre wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy. dobry (db; 4,0): dobre wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy. dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami oraz dobrze wykonany projekt zaliczeniowy. dostateczny (dst; 3,0): zadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadawalająco wykonany projekt zaliczeniowy. niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalające wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania. Kryteria oceniania: - aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej), - wartość merytoryczna i fortunność projektów indywidualnych i zespołowych oraz sposób ich przedstawienia, - umiejętność zaprezentowania podczas egzaminu wiedzy nabytej w ramach przedmiotu przy prezentacji przygotowanego projektu zaliczeniowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Fliciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Fliciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Fliciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.