Językoznawstwo indoeuropejskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-JI-21KDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Językoznawstwo indoeuropejskie |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia klasyczna |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - przekazanie wiadomości na temat językoznawstwa indoeuropejskiego, - przekazanie wiedzy o poszczególnych gałęziach języków indoeuropejskich, - przekazanie podstawowych informacji dotyczących historii, użycia i cech wybranych języków, - zapoznanie studentów z wybranymi tekstami sporządzonymi w różnych językach indoeuropejskich. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - podstawowe zagadnienia językoznawstwa indoeuropejskiego, - języki indoirańskie, - języki bałtosłowiańskie, - języki germańskie, - języki italskie i celtyckie, - języki indoeuropejskie używane w Azji Mniejszej i na Bałkanach, - języki tocharskie. |
Literatura: |
Zalecana literatura: Bednarczuk, L. (red.), Języki indoeuropejskie, T. I-II, Warszawa 1986-88. Beekes, R.S.P., Comparative Indo-European Linguistics. Amsterdam 1995. Meier-Brügger, M., Indo-European Linguistics, Berlin – New York 2003. Stefański, W., Wprowadzenie do językoznawstwa historyczno-porównawczego, Toruń 2001 Szemerényi, O., Jones, D., Jones, I., Introduction to Indo-European Linguistics. Oxford 1999. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - ma podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa indoeuropejskiego, - ma podstawową wiedzę na temat wybranych języków indoeuropejskich, - posiada podstawowe umiejętności pozwalające na przeprowadzenie analizy porównawczej w zakresie indoeuropeistyki, - kompetentnie stosuje terminologię z zakresu językoznawstwa diachronicznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Rosół | |
Prowadzący grup: | Rafał Rosół | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Rosół | |
Prowadzący grup: | Rafał Rosół | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.