Bezpieczeństwo uczniów w szkole - spec. nauczycielska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-BU-12PDL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bezpieczeństwo uczniów w szkole - spec. nauczycielska |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty obowiązkowe dla spec. nauczycielskiej (studia licencjackie) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela, - wyposażenie studenta w wiedzę na temat zasad BHP w szkole, - wykształcenie umiejętności rozpoznawania zagrożeń w szkole i przyczyn zaistniałych sytuacji niebezpiecznych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | E-learning. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 0 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - regulacje prawne dotyczące bhp w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej), - rozpoznawanie zagrożeń na terenie szkoły (podstawowej i ponadpodstawowej), - zasady bezpieczeństwa i rozpoznanie zagrożeń podczas zajęć w szkole (w tym lekcji wychowania fizycznego), szkolnych grupowych wyjść uczniowskich, wycieczek szkolnych, - wypadki i sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w szkole, procedury postępowania, - ergonomia zawodu nauczyciela: ocena ryzyka pracy, choroby zawodowe. |
Literatura: |
Zalecana literatura: Bakuła W. (2012), BHP w szkole. Praktyczny podręcznik z dokumentacją, Gdańsk, Wydawnictwo ODDK. Celuch M. ( 2012), BHP w szkole. Bezpiecznie od momentu wejścia na teren szkoły, Warszawa, Wyd. WiP. Batogowska A. (1998), Podstawy ergonomii, Olsztyn, Wyd.WSP. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - zna i analizuje akty prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela; zna zasady odpowiedzialności opiekuna, nauczyciela, wychowawcy za bezpieczeństwo i ochronę zdrowia uczniów, - posiada wiedzę na temat zasad BHP w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) w tym zagadnienia związane ergonomia zawodu nauczyciela, - potrafi rozpoznać zagrożenia w szkole (podstawowej i ponadpodstawowej) i trafnie ocenić przyczynę zaistniałych sytuacji niebezpiecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: zapoznanie się z materiałami oraz zaliczenie testu sprawdzającego: zal/nzal. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 2 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Matejczuk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie - niezaliczenie
Wykład - Zaliczenie - niezaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 2 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Matejczuk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie - niezaliczenie
Wykład - Zaliczenie - niezaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.