Analiza ruchu i performans
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-ARP-22GRDL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza ruchu i performans |
Jednostka: | Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | groznawstwo |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat teorii performansu, - wyrabianie w studentach umiejętności analizowania ruchu człowieka oraz rozpoznawania jego znaczenia w budowaniu sytuacji performatywnej, w szczególności dla tworzenia postaci performansów, - wyrabianie w studentach umiejętności posługiwania się wybranymi technikami indywidualnej, partnerskiej i zespołowej pracy z ruchem w sytuacji performatywnej, - przygotowanie studentów do stworzenia i zaprezentowania indywidualnego, partnerskiego lub grupowego performansu opartego na ruchu, - rozwijanie w studentach postawy etycznej w odniesieniu do działań na polu performatywnym. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, dyskusja, gra dydaktyczna/symulacyjna, metoda laboratoryjna, pokaz i obserwacja, praca w grupach. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: - znaczenie i zakres pojęć performans i performatywność, - budowanie interakcji między uczestnikami zajęć oraz ich świadomości ciała w ruchu podczas gier i zabaw ruchowych, - analiza ruchu człowieka w oparciu o działania codzienne i pozacodzienne oraz o opozycyjne jakości ruchu, - budowanie partytur ruchowych w oparciu o ikonografię, - budowanie performansów (indywidualnych, partnerskich lub grupowych) w oparciu o ruch wpisany w przestrzeń o określonym charakterze, - przedstawienie performansów, ich dokumentacja wideo oraz analiza i omówienie. |
Literatura: |
Zalecana literatura: - Barba E., Savarese N., Sekretna sztuka aktora. Słownik antropologii teatru, przełożył zespół, red. wyd. pol. L. Kolankiewicz, Wrocław 2005. - Lecoq J., Ciało poetyckie, przeł. M. Hasiuk-Świerzbińska, Wrocław 2011. - Schechner R., Performatyka: wstęp, przeł. T. Kubikowski, Wrocław 2006. - Taylor, D., Performans, przeł. M. Borowski i M. Sugiera, Kraków 2018. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - posiada podstawy wiedzy z zakresu teorii performansu, - wie i potrafi analizować ruch człowieka (ruch własny oraz innych osób) oraz rozpoznawać jego znaczenie w budowaniu sytuacji performatywnej, w szczególności dla tworzenia postaci performansów, - potrafi posługiwać się wybranymi technikami indywidualnej, partnerskiej i zespołowej pracy z ruchem w sytuacji performatywnej, - potrafi stworzyć performans opierający się na ruchu i wykorzystać w tym celu technologię motion capture, - potrafi współpracować z innymi na polu performatywnym oraz odpowiedzialnie wyrażać własne sądy na temat pracy innych osób. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz miniprezentacji przygotowanych indywidualnie lub parach oraz ich rejestracji wideo. Nie dopuszcza się nieobecności nieusprawiedliwionych. Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra umiejętność analizy ruchu w sytuacji performatywnej, wysoki poziom wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach, bardzo duża aktywność i nienaganna postawa w zakresie współpracy z innymi oraz wysokie zaangażowanie w proces pracy. dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami. dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: dobre umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, dobry poziom aktywności na zajęciach, wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach oraz zaangażowania w proces pracy. dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalający poziom umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, zadowalający poziom wypowiedzi w dyskusjach i omówieniach, średnie zaangażowanie w proces pracy. dostateczny (dst; 3,0): zadowalający poziom umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, znikomy udział w dyskusjach i omówieniach, niskie zaangażowanie w proces pracy. niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalające umiejętności w zakresie analizy ruchu w sytuacji performatywnej, bardzo niski poziom aktywności, brak udziału w dyskusjach i omówieniach, bardzo niskie zaangażowanie w proces pracy oraz nieodpowiednia postawa na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Ziółkowski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Ziółkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Helfojer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.