Literatura: |
Bokacki R.S., Leadership Tool Box. Ludzki kontekst przywództwa, Warszawa 2009
Borg, J., Perswazja. Sztuka wpływania na ludzi, Warszawa 2006
Dołhasz M.,Fudaliński J., Kosała M., Smutek H., Podstawy zarządzania. Koncepcje, strategie, zastosowania, Warszawa 2009
Griffin R.W, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2000
Koźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2000
Jędrych E. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla, Kraków 2007
Penc J., Role i umiejętności menedżerskie, Sekrety sukcesu i kariery, Warszawa 2005
Ryan R., Rozwój zdolności przywódczych, Kraków 2010
Szłapińska J., Podnoszenie wartości kapitału edukacyjnego pracowników w systemie kształcenia ustawicznego, Poznań 2009
Miesięczniki: Manager Magazine, Forbes, CEO –magazyn kadry zarządczej, Harvard Business Review
|
Efekty uczenia się: |
Zna podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu kierowania ludźmi we współczesnych organizacjach
Pozna podstawowe kompetencje oraz umiejętności top menedżera i menedżera liniowego
Wymienia i charakteryzuje podstawowe mechanizmy warunkujące efektywne zarządzanie i kierowanie zespołem pracowniczym
uzyska wiedzę o stylach kierowania ludźmi
zostanie wyposażony w wiadomości dotyczące doskonalenia i rozwoju kadry kierowniczej
zdobędzie praktyczne umiejętności dotyczące własnego rozwoju zawodowego i będzie miał możliwość ich wykorzystania w procesie kształtowania osobistej ścieżki kariery zawodowej
Posiada podstawowe kompetencje niezbędne w pracy menedżera liniowego i stosuje je w praktyce
Dokonuje ewaluacji podjętych działań w obszarze zarządzania zespołem pracowniczym
|
Metody i kryteria oceniania: |
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
Zakres tematów: |
Kierowanie ludźmi we współczesnych organizacjach Menedżerowie i ich zadania w organizacji, Obszary odpowiedzialności menedżera
mechanizmy warunkujące efektywne zarządzanie i kierowanie zespołem pracowniczym
style kierowania ludźmi
Rola menedżera w kreowaniu zachowań pracowniczych, Rola kierowników liniowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Model kompetencji menedżerskich (Kompetencje społeczne, Kompetencje technologiczne, Kompetencje koncepcyjne)
Rozwój osobisty menedżera, Etapy rozwoju menedżerów w procesie kierowania
Organizacja czasu pracy menedżera.
Trening umiejętności kierowniczych – gry kierownicze, case study
|