filologia angielska z pedagogiką (w Kaliszu prow. wspól. W.A, WPA-Kalisz.)
Informacje o programie studiów
Kod: | S1-FAP |
Nazwa: | filologia angielska z pedagogiką (w Kaliszu prow. wspól. W.A, WPA-Kalisz.) |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | studia pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 3 lata |
|
filologia angielska z pedagogiką |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu (od 1961/1962)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Anglistyki (od 1961/1962 do 2021/2022) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
rok 1 |
rok 2 |
rok 3 Licencjat na kierunku filologia angielska z pedagogiką |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
Szczegółowe zasady przyjęć na dany kierunek studiów określa Uchwała Senatu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w sprawie warunków i trybów rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka zrealizował/a program studiów zgodnie ze Standardem kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 poz. 890 t.j.) w zakresie studiów pierwszego stopnia obejmujący: A. Przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu B. Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne: B.1. Psychologia B.2. Pedagogika B.3. Praktyki zawodowe (psychologiczno-pedagogiczne) C. Podstawy dydaktyki i emisja głosu: Podstawy dydaktyki Emisja głosu D. Przygotowanie dydaktyczne: D.1. Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć D.2. Praktyki zawodowe Absolwent/ka zna język angielski na poziomie biegłości C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz drugi język obcy na poziomie B2. Sprawnie i swobodnie posługuje się językiem angielskim w kontaktach towarzyskich, społecznych, edukacyjnych i zawodowych, interpretując i tworząc wypowiedzi pisemne i ustne na tematy ogólne i związane z naukami filologicznymi. Kompetencja w zakresie języka angielskiego jest bliska kompetencji jego rodzimych użytkowników. Absolwent/ka zna zagadnienia związane z literaturą i kulturą angielskiego obszaru językowego, jak i liczne zagadnienia dotyczące natury języka angielskiego oraz jego nauczania i uczenia się. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę m.in. w celu poprawy swoich kompetencji językowych (jest świadomy/a potrzeby ich podnoszenia przez całe życie), także przy użyciu nowoczesnych technologii, z poszanowaniem praw autorskich. Posiada też kompetencje w zakresie interkulturowości (otwartość na i poszanowanie innych kultur), komunikacji interpersonalnej i pracy w zespole. W toku kształcenia obejmującego sześciomiesięczne praktyki zawodowe w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych absolwent/ka zdobył/a przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne oraz dydaktyczne w zakresie nauczania języka angielskiego. Wiedza i umiejętności pedagogiczne wychodzą poza minimum określone w przepisach dotyczących kwalifikacji nauczycieli. Absolwent/ka jest szczególnie dobrze przygotowany/a do radzenia sobie z wyzwaniami natury wychowawczej i edukacyjnej. Absolwent/ka jest dodatkowo przygotowany/a do pracy wszędzie tam, gdzie niezbędne są doskonała znajomość języka angielskiego i/lub dobre przygotowanie humanistyczne, np. w działach współpracy z zagranicą instytucji i firm (np. edukacyjnych, medialnych, kulturalnych, turystycznych). Absolwent/ka jest przygotowany/a do podjęcia studiów II stopnia na wielu kierunkach takich jak filologia angielska, językoznawstwo stosowane, ekolingwistyka i dydaktyka języków obcych. |
Dalsze studia: |
studia drugiego stopnia, studia podyplomowe |