Blok fakultatywny: Lokalne formy pamięci i tożsamości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 16-BFLFPT-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Blok fakultatywny: Lokalne formy pamięci i tożsamości |
Jednostka: | Instytut Kultury Europejskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Zarządzanie w administracji lokalnej |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1 Zapoznanie studentów z zagadnieniem lokalnych form pamięci i tożsamości C2 Uwrażliwienie studentów na formy pamięci i tożsamości obecne w ich lokalnym otoczeniu |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza i umiejętności nabyte w szkole średniej z zakresu wiedzy o społeczeństwie, historii i geografii. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Główna UAM oraz biblioteka IKE UAM |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Metoda warsztatowa |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 10 Czytanie wskazanej literatury 10 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 10 Przygotowanie projektu Przygotowanie pracy semestralnej Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia Inne (jakie?) - kwerenda 10 … SUMA GODZIN 70 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Skrócony opis: |
Przedmiot skupia się na jego aspektach eksplanacyjnych, sposobach kultywowania pamięci w środowiskach lokalnych. Przedmiotem uwagi są osoby, obiekty materialne i nie materialne. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Pojęcia pamięci zbiorowej i pamięci lokalnej LFP_1 Pojęcia tożsamości zbiorowej i tożsamości lokalnej LFP_2 Związek pamięci i tożsamości LFP_3 Techniczne środki zapamiętywania (pismo, sztuka, fotografia) LFP_4 Wybrane przykłady form pamięci w wybranych środowiskach lokalnych - regionach, subregionach, miejscowościach. |
Literatura: |
‒ Golka M. 2009, Pamięć społeczna i jej implanty, Warszawa. ‒ Paleczny T. 2008, Socjologia tożsamości, Kraków. _ Dzieje Gniezna, red. J. Dobosz 2016, Gniezno _ Karwat J. 2018, Powstanie wielkopolskie na Ziemi Gnieźnieńskiej, Gniezno |
Efekty uczenia się: |
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów LFP_1 Wyjaśnia pojęcia pamięci zbiorowej i lokalnej K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 LFP_2 Wyjaśnia pojęcia tożsamości zbiorowej i tożsamości lokalnej K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 LFP_3 Objaśnia istotę relacji pamięci i tożsamości K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 LFP_4 Wymienia i charakteryzuje techniczne środki zapamiętywania oraz wskazuje ich przykłady z lokalnego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 LFP_5 Wymienia i charakteryzuje instytucje gromadzące wytwory z przeszłości oraz wskazuje ich przykłady z lokalnego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 LFP_6 Charakteryzuje uroczyście obchodzone rocznice jako lokalne formy pamięci i tożsamości oraz wskazuje ich przykłady ze swojego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i formy prowadzenia zajęć X Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Dyskusja X Praca z tekstem X Metoda analizy przypadków X Uczenie problemowe (Problem-based learning) Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda laboratoryjna Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda warsztatowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja X Demonstracje dźwiękowe i/lub video X Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Inne (jakie?) - Sposoby oceniania Symbole EU dla zajęć/przedmiotu LFP_1 LFP_2 LFP_3 LFP_4 LFP_5 LFP_6 Egzamin pisemny Egzamin ustny Egzamin z „otwartą książką” Kolokwium pisemne Kolokwium ustne kolokwium ustne kolokwium ustne, prezentacja multimedialna bardzo dobry (bdb; 5,0): 6 pkt dobry plus (+db; 4,5): 5 pkt dobry (db; 4,0): 4 pkt dostateczny plus (+dst; 3,5): 3 pkt dostateczny (dst; 3,0): 2 pkt niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 2 pkt Na zaliczenie studenci przygotują prezentację multimedialną na temat wybranej przez siebie lokalnej formy pamięci i tożsamości. Ocena składać się będzie z dwóch ocen cząstkowych: za warstwę merytoryczną i estetyczną (skala: 3 pkt – bardzo dobra, 2 pkt – dobra, 1 pkt – zadowalająca, 0 pkt – niezadowalająca). Promowana będzie aktywność na zajęciach. … |
Praktyki zawodowe: |
Nie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Karwat | |
Prowadzący grup: | Janusz Karwat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Wasilkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.