Analiza rynku politycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2PARP11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza rynku politycznego |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów Politologia, studia stacj. II st. - przedmioty dla 2 sem., specj. marketing polit. i dor. w polit. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Politologia studia ogólnoakademickie |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 - Poznanie podstaw funkcjonowania rynku politycznego. C2 - Zdobycie wiedzy na temat procesów zachodzących na rynku politycznym. C3 - Uzyskanie wiedzy na temat badania i diagnozowania rozwoju rynku politycznego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student który rozpoczyna zajęcia: - ma podstawową wiedzę w zakresie funkcjonowania społeczeństwa, państwa i prawa - rozumie potrzebę analizy mechanizmów polityki w ujęciu marketingowym - ma potrzebę poszerzania wiedzy o czynnikach kształtujących preferencje polityczne - rozumie znaczenie takiej wiedzy w pracy zawodowej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia z elementami warsztatu. Tryb bezpośredni lub zdalny w zależności od sytuacji epidemicznej. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć z wykładowcą - 60: (30h wykładu + 30h ćwiczeń). 2. Przygotowanie do zajęć - 15 godzin 3. Przygotowanie do egzaminu - 15 godzin 4. Suma godzin: 90 5. Punkty ECTS - 3 |
Pełny opis: |
TK_01 Pojęcie i charakterystyka rynku politycznego (P_W01, P_U01, P_K01) TK_02 Rodzaje rynku politycznego (P_W01, P_U01, P_K01) TK_03 Czynniki kształtujące rynek polityczny - obszary badania rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01) TK_04 Wyborca na rynku politycznym (P_W02, P_U02, P_K02) TK_05 Wizerunek polityczny jako produkt (P_W02, P_U02, P_K02) TK_06 Kwestionariuszowe metody badania rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01) TK_07 Opposition research - analiza konkurencji (P_W01, P_U01, P_K02) TK_08 Sondaże w badaniu rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01) TK_09 Segmentacja - targeting - pozycjonowanie (P_W02, P_U01, P_U02, P_K02) TK_10 Analiza materiału źródłowego i debata wyborcza (P_W02, P_U01, P_U02, P_K02) TK_11 Repetytorium (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01), P_K02) |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: M. Kolczyński, Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007 A.W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002 W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006. M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze, Warszawa 2002. M. Jeziński, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004. Literatura dodatkowa: M. Cichosz, Autokreacja wizerunku polityka na przykładzie wyborów prezydenckich w III RP, Toruń 2003. P. Pawełczyk (red.), Marketing polityczne. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji, Poznań 2007. M. Jeziński (red.), Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, Toruń 2005. A. Stępińska, Marketingowe strategie wyborcze. Wybory prezydenckie w Polsce 1990-2000, Poznań 2004. W. Cwalina, Telewizyjna reklama polityczna, Lublin 2000 |
Efekty uczenia się: |
P_W01 - ma wiedzę na temat marketingowych mechanizmów życia politycznego (K_W06, K_W08). P_W02 - ma wiedzę na temat czynników kształtujących preferencje polityczne w systemie demokratycznym (K_W02, K_W05). P_U01 - potrafi analizować w ujęciu marketingowym zjawiska i procesy zachodzące w obszarze rynku politycznego (K_U02, K_U03). P_U02 - potrafi, w oparciu o posiadana wiedzę teoretyczną i wyniki badań empirycznych, prognozować zmiany w obszarze rynku politycznego (K_U02, K_U04). P_K01 jest przygotowany do do pracy w grupach analizujących funkcjonowanie rynku politycznego (K_K02, K_K03). P_K02 jest przygotowany do pracy w sztabach wyborczych politycznych kandydatów oraz komentowania zjawisk zachodzących na rynku politycznym (K_K03, K_K07). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, dyskusja podczas zajęć konwersatoryjnych. Ocena podsumowująca - egzamin problemowy, pisemny, tryb bezpośredni lub zdalny. KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społecz |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Jakub Jakubowski, Piotr Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.