Ekumenizm
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-A044Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekumenizm |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Cele modułu kształcenia a) przekazanie wiedzy wprowadzającej w ekumenizm oraz dotyczącej historii ruchu ekumenicznego, współczesnych dialogów dwustronnych i wielostronnych b) otwarcie na wydarzenie dialogu jako potrzebę pełniejszej samorealizacji chrześcijańskiej c) wypracowanie postawy aktywnego udziału w procesie zbliżenia różnych wyznań chrześcijańskich d) nabycie ufności względem odmiennych poglądów i zasad działania w ruchu ekumenicznych e) nabycie przekonania o zasadności i celowości budowania płaszczyzny porozumienia i jedności wewnątrz chrześcijaństwa |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia Wprowadzenie w dzieje ruchu ekumenicznego Najważniejsze inicjatywy ekumeniczne Nauczanie kościoła katolickiego o ekumenizmie (Dekret o ekumenizmie, dekret o Kościołach wschodnich katolickich) Podstawowe zasady dialogu ekumenicznego (wg 2 części dyrektorium ekumenicznego) Rada Kościołów w Polsce Dialog katolicko-prawosławny |
Literatura: |
Zalecana literatura Kościół czy Kościoły, red. L. Górka, C. Napiórkowski, Lublin 1995. Ku chrześcijaństwu jutra. Wprowadzenie do ekumenizmu, Lublin 1997. W. Hryniewicz, Kościół jest jeden, Kraków 2004. J. Moskałyk, Kościół dialogu, Poznań 2011. Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: rozumie istotę dialogu ekumenicznego oraz potrzebę jego realizacji praktycznej rozwija i upowszechnia ideę dialogu ekumenicznego oraz odróżnia złożoność jego percepcji w chrześcijaństwie wciela zasady ekumeniczne w procesie zbliżenia partnerskiego posiada pozytywne nastawienie ku pogłębianiu relacji dwustronnych Posiada zdolność do współdziałania ekumenicznego w różnych grupach i uwarunkowaniach dialogu międzykonfesyjnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. Omówić podstawowego zasady dialogu ekumenicznego. Wskazać na czynniki rozwoju więzi partnerskich w oparciu o relacje dwustronne. Kryteria oceniania 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 4 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jarosław Moskałyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.