Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku w sieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-WS-5EMTI-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku w sieci
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Edukacja Medialna i Technologie Informacyjne

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

poznanie podstaw teorii związanej z zasadami i technikami skutecznej autoprezentacji 


kształtowanie umiejętności praktycznego stosowania zasad i technik skutecznej autoprezentacji 


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Brak wstępnych wymagań

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Metody analizy przypadku

Demonstracje dźwiękowe i/lub wideo

Praca w grupach



Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

3

Skrócony opis:

Przedmiot Autoprezentacja i kształtowanie wizerunku w sieci jest przedmiotem na którym studenci dowiedzą się, jak ważnym aspektem codziennych kontaktów społecznych (również tych w sieci) jest właściwie prezentowanie się. Od właściwego kształtowania naszego wizerunku zależy to, jak postrzegają i oceniają nas inni.

Pełny opis:

Treści przedmiotu:

1. Wprowadzenie w pojęcia związane z przedmiotem – autoprezentacja, kształtowanie wizerunku ich rola w edukacji i dla zawodu pedagoga 

2. Kształtowanie świadomości własnego ciała (mowa ciała, emocje, integracja ciała, umysłu i oddechu) 

3. Strategie komunikacyjne i typy wizerunków (jak rozpoznać najkorzystniejszy typ wizerunku dla konkretnej sytuacji i jak uruchomić korzystne skojarzenia w umysłach naszych odbiorców; przyciąganie i podtrzymywanie uwagi, wiarygodność) 

4. Autoprezentacja grupowa – jak nad nią panować i budować korzystny wizerunek zespołu 

5. Emisja głosu

6. Manipulacja i perswazja – jak je rozpoznać i ja im i przeciwdziałać 

Literatura:

Aronson E., Wieczorkowska G., (2009) Kontrola naszych myśli i uczuć. Warszawa: Wydawnictwo Jacek Santorski&CO 

Berne E., (2007) W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN 

Chełpa S., Witkowski T., (1998) Psychologia konfliktów. Praktyka radzenia sobie ze sporami. Wrocław: Unus 

Ferguson J., (1999) Asertywność doskonała. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. 

Fornalczyk A., (1999) Oswajanie stresu. Praktyczna nauka relaksacji. Wrocław: Unus 

Efekty uczenia się:

Po skończonych zajęciach student potrafi:

1. Wyjaśnić czym jest autoprezentacja i kształtowanie wizerunku i jakie ma znaczenie w zawodzie pedagoga

2. Wytłumaczyć czym jest mowa ciała i jak ją wykorzystać w kształtowaniu wizerunku. Wskazać rolę głosu w autoprezentacji 

3. Objaśnić jak rozpoznać najkorzystniejszy typ wizerunku dla konkretnej sytuacji i jak uruchomić korzystne skojarzenia w umysłach naszych odbiorców. 

4. Wymienić sposoby panowania nad autoprezentacją grupową (ma wiedzę jak budować korzystny wizerunek zespołu) 

5. Wymienić zachowania manipulacyjne i perswazyjne; objaśnić techniki wykorzystywane w manipulacji 

Metody i kryteria oceniania:

Wypowiedź ustna studenta - prezentacja wybranego tematu na forum grupy

Zaliczenie pisemne treści z konwersatoriów

Kryteria oceny:

5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)