Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Arteterapia w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-APDS-11-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Arteterapia w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1)Arteterapia - dylematy wokół pojęcia i zarys historyczny

2)Znaczenie działań arteterapeutycznych w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania

3)Cele i zadania arteterapii ze względu na specyfikę potrzeb i możliwości jednostki

4)Wybrane formy arteterapii ( muzykoterapia, choreoterapia, teatroterapia, drama, biblioterapia, psychorysunek)

5)Działania arteterapeutyczne - realizacja warsztatów

Pełny opis:

Zakłada się że student :

1. pozna pojęcie arteterapii

2. zrozumie istotę działań arteterapeutycznych wykorzystywanych w pracy z osobami z zaburzeniami psychoruchowymi

3. pozna metody i techniki pracy arteterapeutycznej

4. potrafi je dostosować do potrzeb i możliwości osób uczestniczących w działaniach arteterapeutycznych

5. zaplanuje i zorganizuje warsztaty arteterapeutyczne umożliwiające studentowi opanowania realizację działań w praktyce terapeutycznej

Literatura:

1. Borecka I. (2001) Biblioterapia : teoria i praktyka . Poznań

2. Borecka I., Wontorowska - Roter S. (2003) Biblioterapia w edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Wałbrzych

3. Henek L., Passella H.)red.) (1990) Arteterapia. Wrocław

4. Janiszewski M. (1993) Muzykoterapia aktywna. Wrocław - Łódź

5. Molicka M. (2002) Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań

6. Gould, Oster ( ) Rysunek w psychoterapii

7. Konieczna (2006) Arteterapia w teorii i praktyce. Kraków

8. Way B. () Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)