Counterpoint
General data
| Course ID: | 05-KON-11-Muz |
| Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
| Course title: | Counterpoint |
| Name in Polish: | Kontrapunkt |
| Organizational unit: | Faculty of Historical Studies |
| Course groups: | |
| ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
| Language: | Polish |
| Short description: |
(in Polish) Przedmiotem ćwiczeń jest analiza najważniejszych technik kompozytorskich w renesansie (cantus firmus, imitacja ścisła i swobodna, kanon, kontrapunkt podwójny) oraz podstawowy kurs nauki kontrapunktu późnorenesansowego (dawne tonacje, kształtowanie linii melodycznej, konstrukcja układów 2- i 3-głosowych, imitacja, środki polifoniczne, kanon). |
| Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z technikami kontrapunktycznymi renesansu. Studenci uzyskują podstawową wiedzę na temat dawnych tonacji i technik kompozytorskich, rozumieją specyfikę polifonii renesansowej, nabywają umiejętność tworzenia konstrukcji wielogłosowych i analizy kontrapunktycznych faktur. |
| Bibliography: |
P. Schubert, Modal counterpoint: Renaissance style, Oxford 2007. K. Jeppesen, Kontrapunkt, Leipzig 1978; D. Thomas, Kontrapunkt. Eine Satzlehre zur Vokalpolyphonie des 16. Jahrhunderts, Köln 1997, H. Feicht, Polifonia renesansu, Kraków 1976, J. M. Chomiński, Historia harmonii i kontrapunktu. T. 3: Od XVII do XX wieku. Kraków 1990. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.